نگاهی به ادبیات فلسطین بعد از سال 1948 و بیرون راندن فلسطینی‌ها

فلسطین؛ ریشه‌ها و شاخه‌های ادبیات

درباره «برخیز و اول تو بکش» نوشته روزنامه‌نگار و تحلیلگر امنیتی صهیونیست

یک سوم پایانی کتاب برایتان جذاب‌تر است

 «برخیز و اول تو بکش» را «رونن برگمن» روزنامه‌نگار و تحلیلگر امنیتی- نظامی‌صهیونیست نوشته که در بین جماعت ژورنالیست به عنوان فردی «نزدیک و معتمد» به تشکیلات امنیتی صهیونیست‌ها معروف است.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۱۶
نویسنده نیما اکبرخانی - نویسنده

«اگر فردی برای کشتن تو اقدام کرد، برخیز و اول تو او را بکش» «تلمود بابلی، رساله سنهدرین، بخش 72، آیه 1» چکیده کتاب همین است و بس.
اینجا می‌توانید کتابی بخوانید در مورد «تاریخ پنهان ترورهای سازمان‌یافته اسرائیل». نویسنده با دسترسی‌ اطلاعاتی که داشته، توانسته با اسناد و مصاحبه‌هایی که یقینا کار هر کسی نیست خیلی دقیق و موشکافانه از پیش از تشکیل این دولت نامشروع و باطل شروع کند و تا به امروز پیش بیاید.
ابتدای کتاب برمی‌گردد به دوران «قیمومیت» بریتانیا بر سرزمین «فلسطین» و تشکیل نخستین هسته‌های یهودی برای نبرد و تصرف عدوانی این سرزمین. شاید برای مخاطب این روزها که پیوند عمیق غرب با این جماعت خونریز را دیده‌اند باورنکردنی باشد که اولین ترورها نه از بین مسلمانان و ساکنان آن سرزمین که از افسران ارتش بریتانیا یا نماینده‌های غربی سازمان‌های برقرار کننده صلح بین‌المللی شروع شده است و باورنکردنی‌تر هم این که با توجه به لابی فراوان گروه‌های یهودی و همچنین ثروت زیاد آنها این ترورها حتی از جانب کشورهای غربی نیز پیگیری نمی‌شود.
پس از تشکیل این دولت نامشروع، اشغالگران به سرعت متوجه شدند سرزمین خالی از سکنه نبوده و حالا باید با مردمانی که خانه‌هایشان را هم غصب کرده‌اند مواجه شوند. اینجا دقیقا همان نقطه کلیدی کار است که این تشکیلات شکل می‌گیرد. صهیونیست‌هایی که توان استدلالی برای مشروعیت بخشی به رژیم خود و نیز عملکردشان را ندارند مجبورند برای ادامه حیات دست به ترور و حذف فیزیکی هرکسی بزنند که ایده وجود و ماهیت‌شان را به چالش می‌کشد. 
سوی دیگر این برنامه هم آسیب زدن به همه کشورهایی است که یا از نظر آرمان و ایدئولوژی با ایشان مشکل دارند یا صرفا دچار تعارض منافع شده‌اند. 
پس از انقلاب یعنی یک سوم پایانی کتاب همه و همه درگیری رژیم صهیونیستی است با ایران و محور مقاومت که یقینا برای مخاطب فارسی زبان بسیار جذاب‌تر است. از جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی شهید عماد مغنیه تا روایت‌هایی پیرامون چهار دیپلمات ربوده شده ما یا ترور‌های سال 89 دانشمندان هسته‌ای ایران.
موقع خواندن کتاب حواستان باشد اینها را یک صهیونیست نزدیک به موساد نوشته و عامدانه سعی در توجیه رژیم نامشروع داشته و دارد و از سوی دیگر به شدت دنبال بزرگ کردن موفقیت‌ها و همین‌طور پنهان کردن شکست‌هاست. آنجایی هم که شکست آنقدر بزرگ بوده که امکان پنهان کردنش نبوده است به شدت تلاش کرده آن را کوچک و حاصل پیش‌آمدهای طبیعی جلوه دهد نه توانمندی دشمنانش.
این کتاب این روزها که ما هم کمی ‌از چنین فضایی را در جامعه چشیده‌ایم، برای فهم شیوه کارکرد دشمنان ما می‌تواند بسیار راهگشا باشد. دشمنانی که در کتاب و به اعتراف خودشان روزی که بتوانند به احدی از ما رحم نخواهند کرد. 
کتاب را انتشارات صمدیه با ترجمه هادی عبادی منتشر کرده است که با حجم 831صفحه‌ای کتاب نسبتا حجیمی ا‌ست. انتشارات شهید کاظمی ‌هم با ترجمه وحید خضاب اقدام به چاپ اثر کرده است. البته آن را تفکیک و تا زمان نگارش این متن دو قسمت آن را منتشر کرده و قسمت سوم همچنان ارائه نشده است. دو قسمت منتشر شده نشر شهید کاظمی ‌را به صورت الکترونیک روی نرم‌افزار طاقچه هم می‌توانید مطالعه کنید.

منبع:ضمیمه قفسه روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها