مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از ۲/۴ برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد تا ۲ مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از ۲/۴ برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد تا ۲ مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۸۵
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ ولی اله زمانی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: بیش از ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۱ برداشت کرده اند از طریق ۳۰ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
 
زمانی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از ۲ برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۱۷۶۷۶ محموله گندم از ۷۴۱۸ گندمکار خریداری و در سلیو‌های ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت گردید.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روز‌های آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌گردد.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان میباست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

شایان ذکر است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها