رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

ساماندهی مسافران در سطح شهر تنها به عهده شهرداری نیست

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه اساس کار در باب گردشگری و ساماندهی مسافران در سطح شهر تنها به عهده شهرداری نیست، گفت: فرمانداری، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی نیز در این خصوص وظیفه دارند.
کد خبر: ۱۳۷۳۹۳۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری شورا با موضوع "اسکان مسافران تابستانی و نصب چادر در پارک‌ها" اظهار کرد: با شروع ایام تابستان شاهد ورود مسافران به شهر همدان هستیم و متأسفانه از گذشته، این موضوع رها بوده است.
وی با بیان اینکه البته سازمان‌هایی در تشکیلات شهرداری به منظور ساماندهی مسافران شکل گرفته است، گفت: این سازمان‌ها وظایفی را به عهده گرفته‌اند اما اساس کار در باب گردشگری و ساماندهی مسافران در سطح شهر تنها به عهده شهرداری نیست.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: در حوزه ساماندهی مسافران در شهرداری باید یک مسئولیت درونی و یک وظیفه بیرونی دیده شود.
نظری برگزاری نشست‌هایی با سازمان‌های مربوطه زیرمجموعه را مسئولیت درونی شهرداری دانست و افزود: در این خصوص باید هماهنگی‌های درونی صورت گیرد تا ورود مسافر به همدان به یک معضل تبدیل نشود.
وی با اشاره به فعالیت برخی سو استفاده گران از بحث ورود مسافران به همدان به ویژه در ایام تابستان و تعطیلات، تصریح کرد: لازمه ساماندهی مسافران، شکل‌گیری نشست‌های درون سازمانی در این خصوص است.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: شهردار و شهرداران مناطق باید در نشست‌های درون سازمانی به منظور جلوگیری از بروز این معضل حضور داشته و وظایفی را به عهده بگیرند.
نظری با بیان اینکه خیل عظیمی از مسافران به شهر همدان می‌آیند که گاهی بیشتر،عوارض آن برای شهر باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: ساماندهی مسافران در سطح شهر با هدف جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات در این حوزه است.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان یادآور شد: شهرداری در این حوزه به تنهایی قادر به اداره شهر نیست و با توجه به این امر، لزوم بحث برون سازمانی در ساماندهی مسافران مطرح می‌شود.
نظری فرمانداری، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی را در حوزه برون سازمانی ساماندهی مسافران موظف به ورود به این بحث دانست و اظهار کرد: در صورت عدم ورود این دستگاه‌ها و عدم هماهنگی لازم، مشکلاتی در این خصوص بروز خواهد کرد.
وی خواستار ورود دستگاه‌های مذکور به موضوع ساماندهی مسافران در سطح شهر شد و گفت: مگر می‌شود خیل عظیمی از مسافران وارد شهر شده و اقدام به نصب چادر در مکان‌های مختلف کنند و کسی کاری به کار آنها نداشته باشد؟
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: شهرداری باید مکانی را به منظور ساماندهی مسافران در منطقه‌ای از شهر ایجاد کرده و ساختار به سمت تشکیلاتی شدن پیش برود.
نظری افزود: در سایه امنیت و آسایش ایجاد شده بدون تشکیلات در سطح شهر متأسفانه امکان بروز برخی مشکلات امنیتی و اخلاقی از سوی همین مسافران وجوود دارد که باید تدابیری به منظور جلوگیری از بروز آنها اندیشیده شود.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید برای ایجاد انضباط شهری، بهره بردن مردم از امکانات موجود و ساماندهی مسافران نشست‌های مداومی داشته باشد، تصریح کرد: 2 ماه از فصل تابستان و ورود مسافران به شهر باقی مانده است و باید فعالیت‌ها و اقدامات موثری به منظور ساماندهی مسافران انجام شود.
ساماندهی مسافران در سطح شهر مدیریت صحیح طلب می‌کند
نائب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ساماندهی مسافران و گردشگران فقط هزینه مالی نیست، گفت: این موضوع تنها مدیریت درست را می‌طلبد و در این صورت بسیاری از مشکلات و معضلات حل خواهد شد.
سعید نظری با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا چیزی همچون اقامت مسافران به این شکل در چادرهای مسافرتی وجود ندارد، اظهار کرد: اینگونه موارد در کشور ما وجود دارد و همدان نیز از این موضوع مستثنی نیست.
وی با تأکید بر اینکه باید تدابیری به منظور ساماندهی مسافران و نصب چادر در پارک‌ها اندیشیده شود، گفت: خوشبختانه اقداماتی توسط شهرداری همدان در پارک‌های ورودی شهر برای این منظور انجام شده اما کافی نیست و باید از تجربه موفق سایر شهرها از جمله در استان اصفهان کمک گرفت.
نائب رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: باید مکان‌های استانداردی به همراه زیرساخت‌های بهداشتی برای اقامت مسافران در شهر اختصاص داده شود تا شاهد برپایی چادر در نقاط مختلف شهر و به ویژه پارک‌ها نباشیم.
نظری با تشکر از برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای اسکان مسافرین گفت : در این دو ماه باقی‌مانده همچنان با پیگیری‌ها و برنامه‌های خوب و موثر می‌توانیم خدمات زیادی به مردم شریف و مسافران ارائه بدهیم.
نظری خواستار ایجاد کمپ‌های اقامتی ارزان قیمت برای مسافران در نقاط مشخصی از شهر شد و تصریح کرد: با دریافت هزینه ناچیز از مسافران بحث نگهداری این اماکن و نیروی انسانی نیز تأمین خواهد شد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با توجه به بحث گردشگری و جذابیت‌های همدان در موضوع اقامتی، متاسفانه در سال‌های گذشته ترک‌فعل اتفاق افتاده و برای جبران آن همه دستگاه‌های مسئول و حاکمیتی در کنار شهرداری و شورا در این خصوص وظایفی دارند که باید به جد پیگیر آن باشند.
نائب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ساماندهی مسافران و گردشگران فقط هزینه مالی نیست، گفت: این موضوع تنها مدیریت درست را می‌طلبد.
نظری با تأکید بر اینکه ورود به بحث ساماندهی مسافران هزینه ریالی ندارد، تصریح کرد: این موضوع تنها مدیریت درست را می‌طلبد و در این صورت بسیاری از مشکلات و معضلات حل خواهد شد.
وی در ادامه خواستار ساماندهی اقامت در هتل‌ها در زمان ترافیک ورود مسافر به شهر شد و گفت: باید در این خصوص نیز کمک به رونق هتل‌ها داشته باشیم چراکه اکنون چند هتل کوچک با هزینه‌های قابل قبول برای اسکان مسافران نیز در شهر احداث شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها