خرم آباد-جام جم آنلاین- استاندار لرستان گفت: تا هفته دولت کلنگ احداث ۶۰۰۰ واحد مسکونی در استان به زمین زده خواهد شد
خرم آباد-جام جم آنلاین- استاندار لرستان گفت: تا هفته دولت کلنگ احداث ۶۰۰۰ واحد مسکونی در استان به زمین زده خواهد شد
کد خبر: ۱۳۷۳۸۳۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان فرهاد زیویار، در جلسه شورای مسکن لرستان، با بیان اینکه طرح ملی مسکن یک طرح کلان، بزرگ و خاص در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این طرح به زعم خیلی‌ها به عنوان یک نهضت ساخت و ساز در کشور به شمار می‌رود و بخش‌های مختلف حرف و صنوف از جمله تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، مصالح فروشان و نیروی کار را در بر می‌گیرد.
وی افزود: صرف نظر از اینکه با اجرای این طرح مشکل و معضل تأمین مسکن عده‌ای از اقشار جامعه فراهم می‌شود، می‌توانیم با توجه به شرایط جامعه و موضوع کرونا و رکود اقتصادی، در اشتغال و تبدیل بخش‌هایی از استان به عنوان یک کارگاه پر رونق اقتصادی در زمینه تولید مصالح، خرید و فروش و فعالیت‌های خدماتی مؤثر واقع شویم و این موضوع می‌تواند استارت خوبی در این زمینه باشد.
زیویار با اشاره به انجام جلسات متعدد و کارهای انجام شده در اجرای این طرح، گفت: گرچه کار شروع و زیرساخت‌های آن از حیث اداری و حقوقی فراهم شده اما متأسفانه با همه کارهای انجام شده هنوز کلنگ زنی و عملیات ساخت و ساز آغاز نشده است.
استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به دستور رییس جمهور و تأمین سالانه یک میلیون مسکن، سهم استان حدود ۸۸ هزار واحد مسکونی می‌شود که در حال حاضر آمادگی داریم تا ۱۰ درصد این مقدار را تا هفته دولت کلنگ‌زنی کنیم.
وی با بیان اینکه که این مقدار عدد مناسبی نیست، گفت: ممکن است یک استدلال برای توجیه این عدد مطرح شود و آن هم این است که میزان تقاضا برای ساخت و ساز در کل کشور و یا لرستان به رقم مورد نظر منجر نشود و یا اگر تقاضا شود با توجه به شاخص‌های تعیین شده افراد کمتری واجد شرایط شوند.
زیویار با اعلام اینکه تا هفته دولت کلنگ احداث ۶۰۰۰ واحد مسکونی در لرستان به زمین زده خواهد شد، گفت: این موضوع لزوم برگزاری جلسات هفتگی را ایجاد می‌کند و جلسات ماهانه به منظور ارائه گزارش و رفع کم و کسری‌ها و موانع برگزار خواهد شد تا از نقطه نظرات مدیران استفاده شود.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مؤثر بانک‌ها در اجرای طرح ملی مسکن، گفت: طبق گزارش ارائه شده بانک‌ها در این زمینه وقت گذاشته‌اند و لازم است با همفکری بیشتر و مذاکره و مکاتبه با وزارت مسکن موانع موجود رفع شود.
 وی با اشاره به نقش دستگاه‌های خدمات‌رسان، گفت : دستگاه‌های خدمات‌رسان با اعلام آمادگی، شوق همراهی و همکاری خود را اعلام کردند که نقش آن‌ها کمتر از بخش‌های خط مقدم نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها