طبق یک مطالعه، حدود ۲۳ درصد از افراد آلوده به کروناویروس ممکن است به کووید طولانی مدت مبتلا شوند که علائم آن بیش از ۱۲ هفته طول بکشد.
کد خبر: ۱۳۷۳۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، این تحقیق همچنین پیش بینی می‌کند چه افرادی احتمالاً دچار علائم ناتوان‌کننده‌ای می‌شوند که می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

به گفته محققان، این مطالعه منحصربه‌فرد است، زیرا علائم از قبل موجود مانند خستگی و عطسه را که در سایر بیماری‌ها مشترک است و ممکن است با علائم کووید اشتباه گرفته شود، نشان می‌دهد.

«کیائو وو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: «کووید طولانی مدت یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی است. ۲۳ درصد شیوع بسیار بالایی است و ممکن است در میلیون‌ها نفر ظاهر شود.»

وو گفت: «آگاهی بیشتر در مورد شیوع، علائم مداوم و عوامل خطر ممکن است به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک کند تا منابع و خدماتی را برای کمک به بهبودیافتگان برای بازگشت به زندگی عادی اختصاص دهند.»

این مطالعه نشان می‌دهد که چاقی و ریزش مو در زمان عفونت، از عوامل پیش بینی کننده کووید طولانی مدت هستند، اما سایر بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا سیگار کشیدن، هیچ ارتباط قابل تشخیصی با علائم طولانی مدت ندارند.

در حالی که کروناویروس معمولاً یک بیماری حاد است که حدود سه هفته طول می‌کشد، برخی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ علائمی دارند که ماه‌ها یا بیشتر طول می‌کشد.

سازمان جهانی بهداشت، کووید طولانی را در قالب علائمی تعریف می‌کند که ۱۲ هفته یا بیشتر طول می‌کشد.

محققان از یک نظرسنجی ملی با حدود ۸۰۰۰ پاسخ دهنده از سراسر ایالات متحده، استفاده کردند. از مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱، محققان از شرکت کنندگان دعوت کردند تا هر دو هفته به سوالات مربوط به کووید پاسخ دهند.

نمونه نهایی آنها شامل ۳۰۸ فرد آلوده و غیر بستری بود که یک ماه قبل، حول و حوش زمان عفونت و ۱۲ هفته بعد مصاحبه شده بودند.

پس از محاسبه علائم قبلی، حدود ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که در طول عفونت که بیش از ۱۲ هفته طول کشید، علائم جدیدی را تجربه کرده‌اند که با تعریف مطالعه از کووید طولانی مطابقت دارد.

احتمال ابتلاء به کووید طولانی مدت در میان افرادی که احتقان قفسه سینه را تجربه کردند کمتر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها