وزارت دفاع روسیه اعلام کرد چهار سامانه راکتی دوربرد آمریکایی را در اوکراین منهدم کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۳۸۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، روسیه اعلام کرد توانسته ۴ سامانه راکتی دوربرد ارسالی آمریکا به اوکراین را منهدم کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بین روزهای پنجم تا بیستم ماه جولای (۱۴ تا ۲۹ تیر) توانسته چهار سامانه راکتی «هیمارس» اوکراین را منهدم کند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «چهار سکوی پرتاب و یک خودروی ترابری ساخت آمریکا متعلق به سامانه‌های پرتاب راکتی دوربرد منهدم شدند».

این در حالی است که به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز چهارشنبه مدعی شده بود روس‌ها نتوانسته‌اند هیچ یک از سامانه‌های هیمارس ارسالی به اوکراین را هدف قرار دهند.

میلی گفت: «تا امروز، این سامانه‌ها توسط روس‌ها منهدم نشده‌اند و هر بار که این را می‌گویم به تخته می‌زنم. آن‌ها (اوکراینی‌ها) به شکل بسیار موثری از آن‌ها استفاده می‌کنند و از این تسلیحات دارای دقت بالا، علیه اهداف استفاده می‌کنند».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد با ارسال چهار سامانه هیمارس دیگر به اوکراین، شمار آن‌ها به شانزده عدد خواهد رسید.

در پی تداوم ارسال این سامانه‌های دوربرد به اوکراین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، اهداف جغرافیایی «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین محدود به دونباس نیست.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، اگر غربی‌ها همچنان به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین ادامه دهند، این اهداف باز هم گسترده‌تر خواهند شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها