مرد ۵۵ساله به بهانه تدریس خصوصی از دانش‌آموزان ابتدایی سوءاستفاده می‌کرد

جزئیات آزار شیطانی دانش‌آموزان توسط معلم

دو روز پیش بود که جو نسبتا آرام فضای مجازی، ناگهان با انتشار خبر هولناک آزار جنسی ۱۸ دختر دانش‌آموز ۸ تا ۱۱ ساله توسط معلم مرد ۵۵ ساله در شهرستان فردوس خراسان جنوبی به آتش کشیده شد.
کد خبر: ۱۳۷۳۷۱۷
به گزارش جام جم آنلاین، خبر چنان عجیب بود که بسیاری از مردم و اهالی فضای مجازی با تردید در مورد آن صحبت می‌کردند، اما صحبت‌های پدر یکی از دانش‌آموزان آزاردیده مهر‌تاییدی بر این اتفاق تلخ بود افکار عمومی به حدی جریحه‌دار شده بود که مقامات رسمی استان خراسان جنوبی به سرعت تحقیقات خود را آغاز کرده و با پایان بررسی‌ها اعلام کردند هفت کودک مورد آزار قرار گرفته و معلم آزارگر به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، ماجرا از زمانی آغاز شد که معلم‌آزارگر تصمیم‌گرفت برای گروهی از دختران دانش‌آموز کلاس تقویتی ریاضی برگزار کند. او با به کار بستن این ترفند برای والدین دانش‌آموزان که «شما برای پدر و مادر مرحومم کار خیر کنید و من هم برای دختران شما کلاس‌های تقویتی رایگان برگزار می‌کنم» اعتماد آن‌ها را جلب کرد. والدین هم با اعتماد به معلم و این‌که او تنها قصد تدریس ریاضی را دارد، کودکان خود را به دست او سپردند. معلم‌آزارگر پس از کشاندن دختران به پارکینگ خانه‌اش، فیلم‌های غیراخلاقی که درگوشی تلفن همراهش داشت، به آن‌ها نشان داده و سپس آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

پدر دختر دانش‌آموزی که مورد سوء‌استفاده معلم آزارگر قرارگرفته است، در توضیح این ماجرا گفت: «مدتی دخترم گوشه‌گیر شده بود و فکر می‌کردیم شاید در مدرسه دچار مشکل شده باشد. گاهی می‌دیدیم به جایی زل می‌زند و حرف نمی‌زند. یک روز مدیر مدرسه با ما تماس گرفت و گفت یکی از دختربچه‌ها درباره آزار معلم ۵۵ ساله با مدیر صحبت کرده است. مدیر هم از بقیه بچه‌ها ماجرا را پرسیده و حدود ۱۸دانش‌آموز موضوع را تایید کرده بودند که دختر من هم یکی از آن‌ها بود. دخترم تا یک هفته شب‌ها تا صبح گریه می‌کرد و با کسی حرف نمی‌زد. آن معلم بچه‌ها را تهدید کرده بود اگر درباره این ماجرا با خانواده‌تان حرف بزنید روی شما آب‌جوش می‌ریزم یا پدر و مادرتان را می‌کشم. دختر من بعد از این ماجرا دیگر حاضر نشد به مدرسه برود و امتحاناتش را هم غیبت کرد.»

خانواده دختران دانش‌آموز که از این ماجرا به شدت شوکه شده بودند، از معلم آزارگر شکایت کردند و حدود یک ماه و نیم قبل پرونده‌ای برای او باز شد. پس از طرح شکایت بود که دادگستری وارد عمل شد و تحقیقات خود را روی این پرونده متمرکز کرد. بسیاری از والدین می‌گفتند معلم‌آزارگر به کودکان‌شان تعرض جنسی کرده است، اما تحقیقات دادگستری نتیجه دیگری همراه داشت.

۵ سال حبس و ۲ سال تبعید

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی پس از انتشار این خبر به آن واکنش نشان داد و در تشریح پرونده گفت: خرداد گذشته و در پی شکایت خانواده ۷نفر از دانش‌آموزان دختر، مبنی بر آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی فرزندان‌شان توسط معلمی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

قاضی علی موحدی‌راد افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد متهم ۵۵ ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم‌های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتار‌های غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می‌کرد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری ۲ براساس استنادات قانونی و با وجود انکار‌های متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل ۲سال زندان و درباره بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل ۵ سال زندان محکوم کرده است.

قاضی موحدی‌راد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است. در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادره از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف‌بار مورد بررسی‌های قضایی قرار گیرد.

توصیه‌های قضایی

وی تاکید کرد: متهم ۲۹ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته است، اما برگزاری کلاس‌های تقویتی آن هم در پارکینگ منزل مسکونی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد. با وجود این، دستگاه قضایی با این گونه جرایم به شدت برخورد می‌کند.

رئیس دادگستری خراسان جنوبی به خانواده‌ها نیز توصیه کرد: برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و تقویتی به مکان‌های مورد اعتماد و تایید شده مراجعه کنند و قبل از هر چیز درباره مکان برگزاری یا فرد مربی تحقیق کنند تا خدای ناکرده چنین حوادثی برای دیگران تکرار نشود.

سید‌علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم ظهر دیروز در واکنش به این ماجرا گفت: اردیبهشت سال جاری فردی با هویت (م. د) با ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته، در پارکینگ خانه خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است. وی طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

برگزاری این گونه کلاس‌ها به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و بار‌ها به برگزار نکردن این گونه کلاس‌ها توصیه شده‌است. آموزش و پرورش به محض اطلاع، از طریق مراجع ذی‌ربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کرده که منجر به بازداشت متهم و تشکیل پرونده به طور همزمان در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شد. حکم انفکاک از خدمت معلم خاطی توسط آموزش و پرورش استان صادر شده و منتظر حکم قطعی دادگاه هستیم.

واکنش مردم به خبر آزار معلم

واکنش‌ها نسبت به این خبر زیاد است. گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، معلم و سیستم آموزشی را مقصر می‌دانند، برخی هم معتقدند این والدین هستند که باید آموزش‌های لازم را به کودکان خود بدهند. یکی از مادران گفت: این معلم باعث آزار روحی کودکان شده است. خود ما مادر‌ها هم مقصریم که نکات محرمانه و نقاط خصوصی بدن را به بچه‌های‌مان آموزش نمی‌دهیم تا اگر اتفاقی افتاد به ما اطلاع دهد. رفتار بعضی خانواده‌ها هم درست نیست. اگر بچه‌ای از آزار دیدن صحبت کند، او را شماتت می‌کنند و بعد کودک سکوت می‌کند. سکوت همین بچه‌هاست که اجازه سوء‌استفاده را به افرادی، چون این معلم که از مشکل روحی رنج می‌برد، می‌دهد.

علی که پدر دو دختر است می‌گوید: قوه قضاییه باید به این موضوع واکنش نشان دهد و متهم را به اشد مجازات محکوم و حکم او را علنی کند تا درس عبرتی برای دیگر افرادی باشد که این افکار مجرمانه را در سر دارند.

کودکان خود را آگاه کنید

همه ما با شنیدن اخبار مربوط به آزار جنسی کودکان، بهت‌زده می‌شویم؛ به‌خصوص برای والدینی که فرزندان کم‌سن و سال دارند و تمام تلاش‌شان بر این است که به بهترین شکل ممکن از کودکان خود مراقبت کنند. اغلب آزارگران کودک برای این کار از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تا اعتماد قربانیان را به دست آورند. آن‌ها قربانیان خود از میان کودکان زودباور و آسیب‌پذیر انتخاب می‌کنند تا به‌راحتی بتوانند آنان را تحت‌تاثیر خود قرار دهند و مطمئن باشند که پس از سوء‌استفاده لو نمی‌روند.

برای آگاه‌سازی کودکان، نیاز نیست تمام مطالب آموزشی را در یک جلسه و پشت‌سر هم بگویید. می‌توانید به بهانه‌های مختلف درباره امنیت و مراقبت از خود در قالب داستان، خاطره و... صحبت کنید. او باید بداند هر چیزی که با لباس زیر پوشانده می‌شود، عضو خصوصی است و هیچ‌کس حق ندارد اعضا را لمس کند، ببیند یا شوخی کند.

بدن کودک فقط متعلق به خودش است و اگر کسی به کودک گفت به او چیزی می‌دهد یا رازی می‌گوید، اما در قبال آن باید اجازه دهد نقاط خصوصی بدنش را لمس کند، کودک باید بداند که «نه» بگوید.
کودکان باید یاد بگیرند که در هنگام حمام کردن، تنها پدر و مادر و در زمان درمان، فقط پزشک یا پرستار اجازه دارند بدن او را لمس کنند، به شرط این‌که قبلا حتما از کودک اجازه بگیرند.

«نه» گفتن را به کودکان خود بیاموزید. او باید بداند درمورد آنچه که نادرست می‌داند، حق دارد «نه» بگوید و نباید از «نه» گفتن احساس خجالت یا ناراحتی کند. به کودک بیاموزید راز‌های بد نباید راز بمانند. به کودک‌تان بیاموزید هنگام نیاز کمک بخواهد و باید بداند همیشه کسی وجود دارد که بتواند به او کمک کند.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها