معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام آزمایش عملیاتی و کاربردی بویه‌هایی با قطر ۲هزار و ۲۰۰ میلی‌متر ساخت داخل برای نخستین بار در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام آزمایش عملیاتی و کاربردی بویه‌هایی با قطر ۲هزار و ۲۰۰ میلی‌متر ساخت داخل برای نخستین بار در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۰۸

 

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام آزمایش عملیاتی و کاربردی بویه‌هایی با قطر ۲هزار و ۲۰۰ میلی‌متر ساخت داخل برای نخستین بار در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمدرضا پوررجبی" اظهار داشت: با بهره‌گیری از توان متخصصان و سازندگان داخلی عملیات به آب‌اندازی و انجام آزمایشات کاربردی یک فروند بویه ساخت داخل با قطر ۲هزار و ۲۰۰ میلی‌متر با حضور کارشناسان موسسه رده بندی داخلی انجام گرفت.

 

وی هدف از انجام این آزمایش‌ها را ارتقاء سطح دانش و تخصص مهندسان و سازندگان، اطمینان از صحت کارکرد نمونه بویه ساخته شده، افزایش توان فنی و عملیاتی شرکت های سازنده داخلی و اعتماد به نفس طراحان و سازندگان داخل کشور و گسترش خودباوری در مجموعه‌های ساخت و طراحی عنوان کرد.

 

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جمله آزمایش‌های مهم انجام شده بر روی این بویه به بررسی استحکام بویه در مراحل مختلف حمل و نقل در خشکی و دریا و در زمان به آب اندازی، آزمایش ثبات رنگ و استحکام آن در برابر نور خورشید، آزمایش معروف به self righting یا برگشت خودکار بویه به حالت پایداری اولیه در بارگذاری‌های مختلف شامل اتصال به زنجیر لنگر و بدون اتصال به زنجیر لنگر اشاره کرد.

 

پوررجبی بررسی پایداری بویه شناور در دریا و آزمایش نحوه کارکرد بویه در تست کشش و آزمایش نفوذ آب به داخل آن را از دیگر آزمایش‌های انجام شده بر روی این علایم کمک ناوبری ذکر کرد و افزود: تمامی مراحل آزمایش این بویه با موفقیت به پایان رسید.

 

گفتنی است؛ بویه از جمله ابزارهای کمک ناوبری است که برای علامت‌گذاری کانال‌ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی‌های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می‌رود. این وسیله برای علامت‌گذاری خطوط در گذرگاه‌های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها