امروزه اطلاعات مهم ترین دارایی ما هستند ولی بسیاری از افراد شیوه درست نگهداری از آن ها را نمی دانند تا به واسطه عوامل مختلف بیرونی و درونی بصورت خواسته و یا نا خواسته حذف نشود.
امروزه اطلاعات مهم ترین دارایی ما هستند ولی بسیاری از افراد شیوه درست نگهداری از آن ها را نمی دانند تا به واسطه عوامل مختلف بیرونی و درونی بصورت خواسته و یا نا خواسته حذف نشود.
کد خبر: ۱۳۷۳۵۴۱

در ادامه راه کارهایی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در حفظ و نگهداری از اطلاعات موفق باشید.

دریافت خدمات پشتیبانی آی تی

اگر صاحب یک بیزینس و کسب و کار هستید و تعدادی کامپیوتر و تجهیزات مرتبط مانند سرور دارید بهترین راه کار برای شما استفاده از خدمات شرکت های پشتیبانی آی تی مثل آی تی پشتیبان است. این شرکت ها با علم و تجربه چندین ساله ی خود می توانند بهترین سناریو ها را در نگهداری از اطلاعات شما انجام دهند.

مهم ترین وظیفه کارشناسان پشتیبانی آی تی رفع مشکلات کامپیوتر و شبکه در کوتاه ترین زمان است، بعلاوه راه کار هایی را پیاده سازی می کنند که در کنار حفظ امنیت اطلاعات و نگهداری از آن ها، مشکلات شما به حداقل برسد و در بسیاری موارد قبل از اینکه مشکلات به وجود بیایند آن ها با چک کردن های مداوم برطرف می کنند.

اما اگر به هر نحو نمی توانید از خدمات پشتیبانی آی تی استفاده کنید ما در ادامه کار هایی که خودمان برای مجموعه ها به منظور حفظ و نگهداری از اطلاعات آن ها انجام می دهیم را می گوییم تا شما هم تا جای ممکن بتوانید در پروژه های خود اعمال کنید.

تهیه بکاپ های منظم و قابل استفاده

بکاپ برای متخصصین شبکه از نون شب هم واجب تر است و هر تغییری بخواهند در بستر شبکه ایجاد کنند حتما از قبل آن یک بکاپ تهیه می کنند تا اگر مشکلی به وجود آمد، هر چند احتمالش کم باشد، راه برگشت ساده ای برای بازگشت به تنظیمات اولیه و قبل از تغییر وجود داشته باشد.

بکاپ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در جای مناسب خود به کار می آید اما بکاپ کامل از تمامی اطلاعات موجود در شبکه است که اطلاعات کاربران را در مواقع ضروری حفظ می کند. این نوع بکاپ باید به صورت منظم گرفته شوند تا اگر نیازی به آن ها پیدا شد از آن ها استفاده و اطلاعات آن ها بازگردانی شود. اهمیت این نوع از بکاپ آنقدر زیاد است که اگر شما یا کارشناس پشتیبانی تغییری هم در تنظیمات یا اطلاعات ایجاد نکرد باز هم ملزم به تهیه بکاپ است.

استفاده بکاپ ها زمانی است که اطلاعات به دلایل مختلف حذف شوند، این حذف اطلاعات می تواند خواسته یا نا خواسته باشد اما مهم ترین موضوع این است که اگر این اتفاق افتاد راه حل سریع و درستی برای آن وجود داشته باشد. بکاپ ها در زمانی که بد افزار ها باعث آلودگی سیستم ها می شوند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند مثل یک فرشته ی نجات عمل کند.

استفاده از آنتی ویروس ها

3 راهکار مهم و ساده جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات

بیش از ده سال پیش وقتی سیستم شما آلوده به بد افزار می شد اطلاعاتتان از بین نمیرفت بلکه برخی از تنظیمات سیستم عامل تغییر می کرد و در بدترین حالت اطلاعات شما مخفی میشد و تصور می کردید که اطلاعات شما از بین رفته است. اما امروزه بد افزار های مستقیما اطلاعات شما را هدف قرار داده و آن ها را به گونه رمز نگاری می کنند و دیگر غیر قابل استفاده می شود.

برخی از این بد افزار ها در ازای رمز گشایی کردن اطلاعات از شما باج گیری می کنند و درخواست پول و ارز دیجیتال بسیار زیادی می کنند که به باج افزار ها معروف شده اند و شما با پرداخت مبلغ درخواست شاید ریسک کرده اید و ممکن است حتی با پرداخت مبلغ هم اطلاعات شما بر نگردد.

یکی از راه حل هایی که می توان جلوی آلودگی سیستم ها به باج افزار ها و در نهایت حذف اطلاعات را گرفت، استفاده از نرم افزار های امنیتی مثل آنتی ویروس ها است. اما دو نکته مهم در استفاده از نرم افزار های امنیتی بسیار مهم است:

نکته اول اینکه حتما لایسنس تهیه شده به صورت قانونی و اورجینال تهیه شده باشد. چرا که نرم افزار امنیتی که خودش امنیتش زیر سوال برود را دیگر نمی توان با آسودگی خاطر استفاده کرد و ممکن است امنیتش توسط موارد دیگر نقض شود و به درستی کار نکند.

نکته مهم دیگر تنظیم درست نرم افزار های امنیتی است به گونه ای متناسب با شبکه شما باشد و در عین حال که امنیت در بالاتر حالت خود نگه میدارد، نباید مانع از فعالیت نرم افزار های کاربردی نظیر اتوماسیون های مالی اداری شود!

تعیین مجوز های دسترسی مناسب

3 راهکار مهم و ساده جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات


تعیین مجوز های مناسب در شبکه موضوعی است که در بسیاری در شرکت ها رعایت نمی شود و همه کارکنان به همه اطلاعات دسترسی دارند. حتی اطلاعاتی که به درد آن ها نمی خورد و به آن نیاز ندارند. در حالت عادی این موضوع باعث ایجاد مشکل نمی شود اما به صورت غیر مستقیم می تواند زمینه ساز اتفاقات مهم شود.

به عنوان نمونه اگر دسترسی یک کاربر کامل باشد و سیستم عامل آلوده به بد افزار شود می تواند اطلاعات دیگر را نیز آلوده کند. و یا حذف ناخواسته اطلاعات! در برخی موارد کارکنان ممکن است تمرکز کافی برای کار با سیستم را نداشته باشند و به اشتباه یک فایل را پاک بکنند. حال تصور کنید اطلاعاتی که پاک می شود متعلق به شخص دیگری باشد!

تعیین مجوز های دسترسی مناسب در عین سادگی که به نظر می رسد می تواند جلوی بروز بسیاری از مشکلات را بگیرد و شاید شما هیچ وقت این موضوع را احساس نکنید!

خلاصه کوتاه

موارد عنوان شده تنها موارد مهمی بود که رعایت کردن آن ها می تواند مانع از حذف ناخواسته اطلاعات شود ولی به شرطی که به طور درست و کامل اجرا شوند. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید می توانید به وب سایت آی تی پشتیبان مراجعه کرده و با عقد قرارداد پشتیبانی آی تی از آن ها بخواهید تا این موارد را برای شما انجام دهد تا دیگر خیالتان از بابت رعایت این موارد راحت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها