کسب مدال طلای جشنواره اختراع ۲۰۲۲ ژاپن از سوی زوج شاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

اختراع
اختراع "عبدالطیف حقیقت" و "مهدیه رزم‌پور" زوج شاغل در اداره مهندسی فناوری اطلاعات بندر شهید رجایی در جشنواره و نمایشگاه طراحی، ایده و اختراع ۲۰۲۲ ژاپن بعنوان اختراع برتر معرفی و مدال طلا را برای کشورمان به دست آوردند.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۲۴

هرمزگان-جام جم انلاین-اختراع "عبدالطیف حقیقت" و "مهدیه رزم‌پور" زوج شاغل در اداره مهندسی فناوری اطلاعات بندر شهید رجایی در جشنواره و نمایشگاه طراحی، ایده و اختراع ۲۰۲۲ ژاپن بعنوان اختراع برتر معرفی و مدال طلا را برای کشورمان به دست آوردند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طرح اختراعی "عبدالطیف حقیقت" مدیر شبکه بندر شهید رجایی و "مهدیه رزم‌پور" از کارشناسان مهندسی فناوری اطلاعات در اداره فاوا بندر شهید رجایی با عنوان " ابزار هوشمند گفتار تعاملی" و آیین حقیقت فرزند به عنوان یک طرح مشترک در جشنواره و نمایشگاه طراحی، ایده و اختراع ۲۰۲۲ ژاپن پذیرفته و پس از احراز جایگاه برتر مدال طلا این دور از مسابقات را کسب کردند.

 

"عبدالطیف حقیقت"، مدیر شبکه فاوا بندر شهید رجایی در خصوص اختراع خود و ویژگی‌های این مسابقه اظهار داشت: این دوره از مسابقات عموما به صورت سالانه با هدف شناخت ایده‏ ها و اختراعات برتر و افزایش سطح نوآوری در جامعه با نظارت و حمایت سازمان جهانی اختراعات برگزار می‏ شود.

 

وی با بیان اینکه جشنواره از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه امسال در کشور ژاپن به صورت غیرحضوری و آنلاین (به دلیل شرایط متاثر ازکرونا) برگزار و در پایان نتایج اعلام شد، بیان کرد: اختراع من به منظور افزایش سطح تعاملات اجتماعی در حین تماشای انیمیشن طراحی شده است.

 

حقیقت ادامه داد: این طرح به نحوی طراحی شده که بیننده در حالی تماشای محتوا و لذت برده از آن با ایجاد ارتباط دو طرفه و هوشمند مطالب آموزشی را دریافت و از مطالب آموزشی انیمیشن نیز بهرمند می شود .

 

به گفته این مخترع، جامعه هدف این اختراع وسیع و کاربردهای آموزشی و توانبخشی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۳۵۰ طرح با حضور ۳۰ کشور از جمله آمریکا، چین، ژاپن، تایوان، کره، کانادا و غیره که عموما عضو سازمان جهانی اختراعات هستند، حضور داشتند.

 

گفتنی است، "عبدالطیف حقیقت" دارای مدارک مهندسی فناوری اطلاعات و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات می‌باشد و از سال ۱۳۸۶ به‌‌ عنوان مدیر شبکه بندر شهید رجایی در اداره فاوا مشغول فعالیت است.

 

همسر وی نیز "مهدیه رزم‌پور " فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه خوارزمی و فوق لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز است که از سال ۱۳۸۳ در اداره فاوا بندر شهید رجایی شاغل می باشد‌.

 

جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان ضمن تبریک کسب این موفقیت به زوج مخترع ؛حمایت خودرا درجهت تجاری سازی این دستاورد مهم اعلام می دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها