مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی؛

استان بوشهر در صدر ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن است

رئیس کمیسیون عمران ،برنامه های شورا برای ساماندهی هسته مرکزی بوشهر را تشریح کرد؛

بازنگری در طرح میدان انقلاب

ساماندهی هسته مرکزی شهر بوشهر،موضوعی است که در هر دوره از مدیریت شهری و با شروع به کار شورای اسلامی و شهردار منتخب، انجام آن به دغدغه اصلی مدیران شهری تبدیل می شود و رفع مشکلات و معضلات میدان انقلاب و خیابانهای اطراف به عنوان اولویت اصلی روی میز دست اندرکاران و کارگزاران مربوطه قرار می گیرد
کد خبر: ۱۳۷۲۶۱۷

به گزارش جم جم آنلاین بوشهر؛ساماندهی هسته مرکزی شهر بوشهر،موضوعی است که در هر دوره از مدیریت شهری و با شروع به کار شورای اسلامی و شهردار منتخب، انجام آن به دغدغه اصلی مدیران شهری تبدیل می شود و رفع مشکلات و معضلات میدان انقلاب و خیابانهای اطراف به عنوان اولویت اصلی روی میز دست اندرکاران و کارگزاران مربوطه قرار می گیرد.اما آنچه در این میان قابل تامل است که با گذشت سالیان متمادی و تجربه چند دوره اجرای طرح های متفاوت در میدان اصلی هسته مرکزی شهر و خیابان های اطراف
و صرف هزینه های زیاد از جیب شهروندان ،مشکلات ترافیکی و مطالبات کسبه برطرف نشده است اما حالا کمیسیون عمران شورای اسلامی بوشهر با انجام مطالعه و رصد خواسته ها و اصناف و با همکاری دستگاهها و اتاق اصناف در صدد ساماندهی آن برآمده است.

نارضایتی شهروندان از وضعیت فعلی مرکز شهربازنگری در طرح میدان انقلابرئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهردر گفتگو با جام جم با اشاره به مشکلات و معضلات ترافیکی محدوده مرکزی شهر بوشهر می گوید: وضعیت میدان خیابان انقلاب، خیابان‌های لیان شرقی و غربی باعث نارضایتی شهروندان شده است به نحوی که در بازدیدهای عمومی سطح شهر و همچنین در ملاقات های پی درپی شهروندان با این خواسته و مطالبه همشهریان عزیز مواجه می شویم. از این رو بررسی وضعیت مرکز شهر و ساماندهی آن در دستور کار کمیسیون عمران شورا قرار گرفت.
بررسی موانع و مشکلات با حضور مدیران شهری
وحید نیک‌روش اضافه می کند: در نشست اخیر با حضور معاون عمرانی شهردار، معاون شهرسازی، مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر مسائل و مشکلات میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف مورد بررسی قرار گرفت.
لزوم الگو برداری از شهرهای موفق
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان این که بر اساس طرح تفصیلی با اجرای طرح سنگ‌فرش خیابان و میدان انقلاب می بایست به پیاده رو تبدیل می شد اما بنا به دلایلی از جمله اعتراض اصناف و کسبه عملی نشده است اضافه می کند: در خیلی از بافت‌های سنتی و تاریخی در کشور مثل تهران و تبریز طرح ساماندهی اجرا شده و موفق نیز بوده اند که باید از آنها الگو برداری کرد و با توجه به اینکه تفصیلی که مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است هیچ تغییری نکرده و امروز شاهد ترافیک و چهره بسیار نامناسب در مرکز شهر هستیم باید این طرح با الزامات آن ساماندهی شود که نیاز به اقدامات فرهنگی و توجیهی دارد.
رضایتمندی کسبه ؛تامین منافع شهروندان
وی تاکید می کند: برای اجرای طرح باید تمام مسائل زیر ساختی از قبیل پارکینگ، امور ترافیکی، پشتیبانی و عبور و مرور شهروندان و نحوه جابجایی بار کسبه دیده شود که زیر ساخت‌های خیلی از موارد آماده است.
نیک روش گفت: برای اجرای موفق طرح ساماندهی مصوباتی به تصویب کمیسیون رسید که مقرر شد نشستی با حضور اتاق اصناف مرکز استان در شورا برگزار شود و با بررسی همه جوانب، طرحی اجرا شود که همه مشکلات و موانع گذشته برطرف شود به طوری که هم کسبه رضایت مندی داشته باشند و هم منافع شهروندان تامین شود. برای این مهم لازم است تا شهرداری پیشنهادات اصلاحی را در خصوص گذرهای پیرامونی در شورای ترافیک به تصویب برساند.
وی از خرید چهار خودرو برقی، ساز و کار اجرای کنترل هوشمند، مناسب سازی پارکینگ دریابگرد توسط شهرداری و بازدید مدیران شهرداری از شهرهای موفق که طرح را اجرا کردند به عنوان دیگر مصوبات کمیسیون  پیرامون ساماندهی وضعیت مرکز شهر خبر می دهد.

جام جم آنلاین_محمدرضا برازجانی _خبرنگار 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها