همزمان با سفر استانی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان، وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۳۴

 کردستان-جام جم آنلاین- در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به کردستان، صبح جمعه دکتر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و هیات همراه وی از تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کردند.

محرابیان در این بازدید در جریان روند فعالیت تصفیه خانه و پروژه ارتقای آن قرار گرفت. ظرفیت تصفیه خانه موجود فاضلاب شهر سنندج پذیرای فاضلاب تولیدی این شهر نیست و در بیشتر ساعات شبانه روز حجم زیادی از فاضلاب بدون تصفیه از کنارگذر وارد رودخانه قشلاق می شود و یکی از منابع آلاینده این رودخانه به حساب می آید شرکت توسعه منابع آب نیرو در سال 1396 اقدام به توسعه و ارتقا تصفیه خانه شهر سنندج کرده است.

تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با ظرفیت تصفیه 99 هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت 465 هزار نفر ایجاد شده و قرار است ظرفیت تصفیه آن به 150 هزار مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت 700 هزار نفری افزایش یابد.

در صورت تامین اعتبار موردنیاز، طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تا پایان سال 1401 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

کردستان امروز مقصد بیست و هفتمین سفر استانی رییس جمهور شد و آیت الله سیدابراهیم رییسی پس از ورود به شهر سنندج، به شهر سقز سفر کرده و دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در سالن 6 هزار نفری ورزشگاه 22 گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه وی به کردستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها