مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز

توزیع بیش از سه میلیون انواع کود‌های کشاورزی در البرز

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: در سه ماهه نخست سال، سه میلیون و ۴۸ هزار کیلوگرم انواع کود‌های کشاورزی در بین بهره برداران استان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۴۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

علی اکبر ندرلو افزود: به منظور تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان بر اساس سهمیه سال ۱۴۰۱، سه میلیون و ۴۸ هزار کیلوگرم کود‌های کشاورزی اوره، سولفات پتاسیم گرانوله، سوپرفسفات تریپل، کلرور پتاسیم، فسفات گرانوله ۱۳ درصد و کود میکروبی فسفاته توسط کارگزاران توزیع نهاده‌های کشاورزی در سطح استان بین بهره‌برداران و کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز در ادامه به افزایش میزان مصرف کود‌های فسفاته و ازته و پتاسه در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در سال جاری به طور قطع سال پر مصرفی را در مصرف کود کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان البرز خواهیم داشت.

ندرلو با اشاره به اینکه میزان فروش کود‌های فسفاته و پتاسه در استان نسبت به ۲ سال گذشته با ۳۵ درصد افزایش روبرو شده است، افزود: امسال با کاهش ۴۵ درصدی قیمت این کود‌ها روبرو شدیم که هر کیسه به ۲۵۰ هزار تومان رسید.


وی گفت: کود‌های فسفاته و پتاسه برای افزایش کمیت و کیفیت تولید بسیار تاثیرگذار است که کشاورزان به دلیل گرانی بیش از حد این نهاده در ۲ سال اخیر اغلب از این کود‌ها در دوره تولید استفاده نمی‌کردند.

وی افزود: با اجرای این مصوبه از اول فروردین امسال، آمار فروش روزانه نشان می‌دهد که مصرف این کود‌ها نسبت به ۲ سال اخیر روند صعودی داشته است.

ندرلو اضافه کرد: با افزایش مصرف این نهاده کشاورزی و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

در استان البرز ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی  و ۱۰ کارگزاری رسمی برای توزیع کود فعال هستند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها