مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از افزایش ۵۳ درصدی پرداخت زکات در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۵۹
نویسنده راضیه محمودپور

به گزارش  جام جم آنلاین از ارومیه، عزیز سهندی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری  همایش زکات در ارومیه، اظهار داشت: 30 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از صاحبان آثار برتر با اهدایای هدایایی تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 36 میلیارد تومان زکات واجب، کفاره و فطریه پرداخت شده، افزود: رشد 53 درصدی زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان از اهمیت دادن به این واجب دینی در بین مردم استان دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، گفت: از 190 هزار مددجو که در قالب 90 هزار خانوار ساماندهی شده‌اند، ابراز داشت: از این رقم، 15 هزار نفر در آستانه ازدواج و در سنین 18 تا 35 سال قرار دارندکه یک هزار و 850 مورد تسهیلات ازدواج برای این نفرات داده شده و همچنین جهیزیه با 5 قلم کالای ضروری زندگی به میزان 48 میلیارد تومان به نوعروسان تحت پوشش اهدا شده است.

وی با اشاره به اقدامات مهارت افزایی در حوزه سبک زندگی، گفت: به طور میانگین، از هر 50 ازدواجی که در کمیته امداد اتفاق می افتد، یک مورد به طلاق منجر می‌شود که این میزان در کشور شش مورد است و می‌ توان گفت که کمیته امداد در حوزه مهارت افزایی و مدیریت زندگی مددجویان موفق عمل کرده است.

سهندی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراسیدن عید قربان، تصریح کرد: سال قبل 32 میلیارد تومان کمک در عید قربان جمع‌آوری شد که امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها، این عدد تا 42 میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی ابراز داشت: کمیته امداد آمادگی دارد با برپایی قربانگاه‌ها و تسهیل در اخذ کمک‌های مردمی خیران را در قربانی کردن و نذر خوب یاری کنند. در همین راستا، طرح هر شهروند یک کیلو گوشت با اجرای کد دستوری #1*8877* اجرا می‌شود که هموطنان می‌توانند با این کد دستوری در امر خرید یک کیلو گوشت برای هر خانوار نیازمند مشارکت داشته باشند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها