رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: برای امسال دو میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای استان هرمزگان هدفگذاری شده است.
رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: برای امسال دو میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای استان هرمزگان هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۰۰

هرمزگان -جام جم انلاین-رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: برای امسال دو میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای استان هرمزگان هدفگذاری شده است.

 

 خلیل قاسمی در نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت افزود: از این میزان تاکنون ۶۷۴ میلیون دلار محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: امسال به مناسبت دهه تولید و تجارت، برنامه‌های متنوعی از جمله آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و احیاء واحد‌های غیرفعال دیده شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت نماز عبادی و سیاسی جمعه افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که در روز دهم تیرماه (روز صنعت و معدن) دیده شده مشارکت حداکثری کارکنان، کارگران، فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی صنعتی و معدنی در این فریضه است.

 

قاسمی گفت: برپایی میز خدمت در راستای عرصه خدمت رسانی به نمازگزاران نیز دیده شده است.

 

وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان و ظرفیت موجود در این استان، نزدیک به هزار و ۴۶۰ طرح در دست اجراست.

 

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، در سه ماهه نخست امسال ۱۲۰ جواز تاسیس صادر شده است که میزان سرمایه گذاری این جواز‌ها ۹۳۵ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال است و زمینه اشتغال بیش از ۱۱ هزار و ۶۷۷ نفر را فراهم می‌کند.

 

قاسمی گفت: در دو ماهه نخست سالجاری تولید استان رشد ۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته که نشان از فعالیت خوب صنایع و معادن استان در تولید است.

 

وی میزان تولید دو ماهه شمش فولاد را ۵۹۵ هزار و ۴۷۸ تن با رشد ۵ درصد؛ تولید گندله را ۳۱۰ هزار و ۶۶۲ تن با رشد ۹ درصد؛ تولید صنایع شیمیایی و نساجی را ۵۰۴ هزار و ۵۰۶ تن با رشد ۱۷ درصد و تولید صنایع معدنی را بیش از یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن با رشد ۲ درصد اعلام کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ثبت محدوده‌های اکتشافی (درخواست صدور پروانه اکتشاف) را در سامانه کاداستر معادن در روز نخست آزادسازی ثبت محدوده‌ها ۲۰۸ محدوده اعلام کرد و افزود: مزایده سال ۱۴۰۱ نیز در دست برنامه ریزی و تهیه اسناد است که حدود ۲۰۰ محدوده اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واجد شرایط برای سرمایه گذاری واگذار می‌شود.

 

قاسمی در خصوص برچسب‌های نظارتی که در واحد‌های صنفی در حال نصب است هم گفت: این برچسب‌ها برای دسترسی آسان مردم، طراحی شده است که کد QR هر واحد صنفی بر روی آن درج شده و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با اسکن این کد می‌توانند مشخصات صاحب پروانه را مشاهده و نسبت به گزارش آن اقدام کنند.

 

وی گفت: از مزیت‌های این طرح این است که شهروندان گا‌ها برای تشویق یا گزارش تخلف یک واحد صنفی با مشکلاتی اعم از عدم آدرس دهی مناسب مواجه می‌شدند که این برچسب ها، این مشکلات را رفع کرده است.

 

خلیل قاسمی افزود: وزارت صمت با طراحی اپلیکیشن «صمت من»، ارتباط با سامانه تلفنی ۱۲۴ را تسهیل کرده است به نحوی که شهروندان با اسکن کد درج شده در برچسب واحد صنفی می‌توانند گزارشات خود را در این اپلیکیشن ارسال کنند و بزودی اپلیکیشن «صمت من» رونمایی می‌شود.

 

وی تعداد صنوف فعال در استان هرمزگان را بیش از ۴۷ هزار اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۶ هزار واحد صنفی تاکنون برچسب‌های مذکور را بر روی درب ورودی مغازه‌های خود، نصب کرده اند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: واحد‌های صنفی که دارای این نوع برچسب نیستند جزء واحد‌های بدون پروانه کسب محسوب می‌شوند که در صورت شناسایی آن‌ها و عدم مراجعه

جهت دریافت و اقدام به درخواست پروانه کسب، ضمن پلمپ واحد، با آنان برخورد جدی خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها