استاندار با حضور میدانی در مناطق زلزله زده امور مردم را مدیریت کرد
امام جمعه اهل سنت بندرعباس در خطبه های نماز جمعه:

استاندار با حضور میدانی در مناطق زلزله زده امور مردم را مدیریت کرد

امام جمعه اهل سنت بندرعباس حفظ جان انسان ها در شریعت را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: متاسفانه بدلیل عدم توسعه متوازان و ایجاد زیرساخت حمل و نقلی شاهد جان سپردن تعداد زیادی از انسان ها در مسیرهای جاده ای هستیم.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس حفظ جان انسان ها در شریعت را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: متاسفانه بدلیل عدم توسعه متوازان و ایجاد زیرساخت حمل و نقلی شاهد جان سپردن تعداد زیادی از انسان ها در مسیرهای جاده ای هستیم.
کد خبر: ۱۳۷۱۶۶۸

 

هرمزگان-جام جم انلاین-امام جمعه اهل سنت بندرعباس حفظ جان انسان ها در شریعت را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: متاسفانه بدلیل عدم توسعه متوازان و ایجاد زیرساخت حمل و نقلی شاهد جان سپردن تعداد زیادی از انسان ها در مسیرهای جاده ای هستیم.

 

شیخ یوسف جمالی در دیدار با لارستانی مقیم بندرعباس با اشاره به مطالبه به حق آنها در ایجاد زیرساخت جاده ای برای حفظ جان و مال انسان ها افزود: مردم هرمزگان نیز در کنار لارستانی ها خواستار به سرانجام رسیدن باند دوم محور بندرعباس - کهورستان - لار هستند و ایمنی این جاده باعث حفظ جان همه کسانی می شود که از این مسیر تردد می کنند.


وی با بیان اینکه ارزشی بالاتر از خدمت به انسان وجود ندارد، گفت: در هرم مقاصد شرعی جان انسان ها در اولویت است و همه چیز باید برای حفظ نفس انسانی مهیا شود؛ ایجاد زیرساخت حمل و نقلی که امروز بحث آن مطرح است نیز در این مقوله می گنجد و بایستی برای آن تلاش کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس یکی از دلایل وقوع حوادث جاده ای در برخی محورها را عدم توسعه متوازن خواند و گفت: وقتی در توسعه بخشی نگر باشیم، بخشی از جامعه و صنعت رشد می کند و بقیه با آن حرکت نمی کنند و توسعه نامتوازن شکل می گیرد. در بخش حمل و نقلی هرمزگان نیز چنین اتفاقی رخ داده است.


وی با اشاره به توسعه صنعت در غرب بندرعباس گفت: در دو دهه اخیر پالایشگاه و صنایع زیادی در غرب بندرعباس ایجاد شده است اما به موازات آن زیرساخت های دیگری از جمله حمل و نقلی ایجاد نشده است و کشش این توسعه را ندارد.


به گفته شیخ جمالی، وقتی پروژه ای راه اندازی می شود باید به فکر حمل و نقل آن هم بود اما این اتفاق در هرمزگان رخ نداده است و به همین خاطر شاهد حوادثی هستیم که در اثر آن جان انسان ها از دست می رود.


وی بیان داشت: سال ها پیش از جاده بندر - سیرجان به عنوان جاده مرگ یاد می شد اما الان با شرایطی که جاده بندرعباس - لار دارد این مسیر، نام جاده مرگ با خود یدک می کشد که امیدواریم همانند توسعه ای که در جاده بندرعباس به سیرجان رخ داد در این محور نیز چنین اتفاقی رقم بخورد.


امام جمعه اهل سنت بندرعباس مطالبه گری برای تکمیل باند دوم محور بندرعباس به لار را ستود و گفت: برای دستیابی به خواسته ها باید مطالبه گری ادامه داشته باشد و در این راه از همه ظرفیت ها باید بهره برد.


وی استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد تاثیرگذار در پایتخت را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان هرمزگان و فارس یک ظرفیت ویژه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جایگاه رئیس و نایب رئیسی آن دارند و می توان برای تامین اعتبار این جاده از توان آنها بهره گرفت.


جمالی با اشاره به پیگیری این مطالبات در حضور استاندار هرمزگان، رئیس کل دادگستری و دادستان افزود: این بزرگواران نیز در این خصوص اتفاق نظر دارند و در این زمینه به سهم خود تلاش می کنند تا مسیری امن برای مردم فراهم شود.

 

وی همچنین با اشاره به سخنان حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در جمع معتمدین و بازاریان لارستانی افزود: ایشان فردی مطالبه گر و پای کار هستند و به قولی که داده عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها