وصول مالیات از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی سبب توسعه زیرساخت‌های مختلف در استان خواهد شد
استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل امور مالیاتی هرمزگان:

وصول مالیات از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی سبب توسعه زیرساخت‌های مختلف در استان خواهد شد

رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان مطرح کرد:

نقش کارگزاران گمرکی در تجارت خارجی نقشی ویژه و غیرقابل انکار است

رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان گفت: نقش کارگزارن گمرکی در تجارت خارجی نقشی ویژه و غیرقابل انکار است.
رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان گفت: نقش کارگزارن گمرکی در تجارت خارجی نقشی ویژه و غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۵۲

هرمزگان-جام جم انلاین-رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان گفت: نقش کارگزارن گمرکی در تجارت خارجی نقشی ویژه و غیرقابل انکار است.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان، عارف شکرپور امروز در دیدار صمیمانه اعضای هیات مدیره اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان با مدیر کل امور مالیاتی استان که با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان نیز همراه بود، اظهار داشت: موفقیت در کسب و کار با بهره مندی از خدمات حرفه ای توسعه کسب و کار یا همان دریافت خدمات تخصصی تجاری سازی حاصل می شود و در این میان نقش کارگزاران تجاری نقشی ویژه و غیرقابل انکار است.

 

وی افزود: با توجه اینکه تجارت خارجی خود عامل موثری در شکل دادن به اقتصاد کشور است و می تواند تمامی بخش های اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد، لذا بررسی عوامل موثر در تجارت خارجی می تواند به بهبود آن کمک شایانی کند.

 

شکرپور تاکید کرد: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر تجارت خارجی، کارگزاران گمرکی و نقش آنها در این عرصه می باشد. کارگزاران گمرکی به عنوان واسطه بین بازرگانان و گمرک در روند ترخیص عمل می کنند. شیوه های مختلفی در مورد الزامات قانونی، مجوزها، نقش ها و مسولیت ها، هزینه ها و مکانیزم همکاری بین گمرک و کارگزاران وجود دارد.

 

رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان تاکید کرد: با توجه به اینکه 50 درصد از حجم تجارت خارجی از طریق هرمزگان انجام می شود کارگزاران بیشتری اینجا مشغول فعالیت هستند و به عنوان نیروهای مورد اعتماد دولت و بخش تجاری و تولیدی کشور محسوب می شوند و مبالغی که به حسابشان واریز می شود جنبه درآمدی ندارد و جهت تسریع در پروسه ترخیص کالا است و بعد از مطرح شدن مبحث تراکنش ها مشکلات عدیده ای از طریق سازمان امور مالیاتی برای این افراد به وجود آمد.

 

شکرپور ادامه داد: بر اساس آخرین بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور که صراحتا اعلام کرده است این مبالغ باید جنبه درآمدی داشته باشد و از آنجا که فعالیت کارگزاران کاملا مشخص و محرز هست امید می رود مدیر کل جدید امور مالیاتی استان که خود نیز فرزند هرمزگان است نهایت همکاری و تعامل را با این بخش داشته باشد.

 

شکرپور بیان داشت: در این دیدار خوشبختانه مدیر کل امور مالیاتی استان قول همکاری مساعد برای رفع مشکلات کارگزاران گمرکی در خصوص تراکنش های بانکی دادند.

 

رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان ضمن قدردانی از مدیر کل امورمالیاتی استان برای تعامل با فعالان اقتصادی، بیان داشت: جای امید است که در آینده با مدیریت جدید بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه مالیاتی برطرف شود و بتوان از انعطاف و ظرفیت قوانین و بخشنامه ها برای تهسیل در امور فعالان اقتصادی استفاده نمود.

 

شکرپور در پایان از پیشنهاد مدیر کل امور مالیاتی استان برای آموزش صنف کارگزاران در خصوص نحوه اجرایی اخذ مالیات براساس آخرین بخشنامه ها و قوانین استقبال کرد و بیان داشت: بدون شک مبحث آموزش و به روز بودن اعضا یکی از اهداف مهم ما در این اتحادیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها