دریافت کارت شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱ برای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب از روز شنبه (چهارم تیر) در پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش فراهم شد و داوطلبان از چهار روش می‌توانند کارت خود را در این پایگاه چاپ (پرینت) کنند.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، تا روزهای برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ زمان زیادی باقی نمانده است و بیش از یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیر و در پنج گروه آزمایشی خود را برای رقابت آماده کرده اند.

کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به همراه راهنمای کارت آزمون از عصر شنبه چهارم تیر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان از چهار روش می توانند کارت خود را از روی سایت چاپ (پرینت) کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت چاپ‌شده شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارایه آن الزامی است. داوطلبان درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید این مشکل را مطابق شرح ذیل رفع کنند.

چهار روش برای دریافت کارت آزمون

داوطلبان برای دریافت کارت خود می‌توانند از چهار روش استفاده کنند. هر کدام از این روش‌ها با ارایه اطلاعات متفاوتی کارت داوطلب را در اختیار وی قرار می‌دهند؛ بنابراین داوطلبان با داشتن اطلاعات متفاوت می‌توانند کارت خود را چاپ کنند.

داوطلبان در روش اول با وارد کردن شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه به کارت خود می رسند. در روش دوم به شماره سریال ۱۲ رقمی کارت اعتباری ثبت‌نامی و شماره شناسنامه نیاز است. برای رسیدن به کارت آزمون سراسری در روش سوم شماره پرونده و کد رهگیری ۱۶ رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه باید وارد شود و در روش چهارم شماره پرونده و شماره داوطلبی نیاز است.

متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبان برای رفع مغایرت احتمالی در کارت آزمون چه باید انجام دهند؟

در صورتی که داوطلبی شماره داوطلبی یا شماره پرونده نداشته باشد، باید با ورود به سیستم پاسخگویی اینترنتی یا تماس با تلفن گویا ۴۲۱۶۳-۰۲۱ و گرفتن شماره داوطلبی و شماره پرونده این مشکل را حل و شماره کارت خود را دریافت کند.

آشنایی با روش‌ های دریافت کارت کنکور

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. متقاضیانی که اطلاعات فوق را ندارند، باید با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

همچنین اگر داوطلبی نتواند کارت ورود به جلسه آزمون را چاپ کند باید با مراجعه به باجه رفع نقص اعلامی پیوست شده در اطلاعیه اعلام زمان برگزاری و نحوه دریافت کارت از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از امروز تا فردا (۶ تا ۴ تیر) این مشکل را رفع کند. اسامی باجه‌های رفع نقص را اینجا ببنید.

چنانچه داوطلب نسبت به اطلاعات یادشده در کارت خود اعتراض دارد، برای بررسی موضوع صبح‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴ تا ۱۸ روزهای اعلام شده بر اساس زمان بندی مندرج به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مراجعه کنند.

تاریخ مراجعه متقاضیان به باجه های رفع نقص با توجه به گروه آزمایشی

هنر؛ سه‌شنبه (هفتم تیر)

علوم انسانی؛ روزهای سه‌شنبه (هفتم و هشتم تیر)

علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی؛ روزهای چهارشنبه (هشتم و نهم تیر)

زبان های خارجی؛ پنجشنبه و جمعه (نهم و دهم تیر)

داوطلبان می‌توانند جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، سؤال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی به این سازمان ارسال کنند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

اطلاعات مفصل تر را در مورد شیوه دریافت کارت، باجه‌های رفع نقص در حوزه ها، رشته های شرایط خاص، شهرستان یا بخش محل اجرای آزمون سراسری ۱۴۰۱ را در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در اینجا مطالعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها