رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش و از جان گذشتگی پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان، وضعیت امروز کرونا در کشور را که آمار بیماران و فوتی‌ها به شدت کاهش یافته، مرهون تلاش‌های آنان دانست.
رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش و از جان گذشتگی پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان، وضعیت امروز کرونا در کشور را که آمار بیماران و فوتی‌ها به شدت کاهش یافته، مرهون تلاش‌های آنان دانست.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۳۳

به گزارش جام جم آنلاین،  آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌ های ناشی از شیوع ویروس کرونا، از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در طول دو سال اخیر قدردانی کرد و اقدامات آنها در صیانت از جان مردم را امیدآفرین خواند.

رئیس جمهور گفت: اگر امروز شاهد وضعیت متفاوتی به لحاظ شیوع کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان هستیم و در دل مردم از بابت بازگشایی کسب و کارها و مراکز آموزشی امید به وجود آمده، این از لطف خداوند و ثمره ایثار و تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرستاران و کادر درمان است.

دکتر رئیسی تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور دانست و از وزیر بهداشت خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا تاکید کرد: اینکه میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس از آحاد مردم خواست که در مراکز درمانی و بهداشتی و اماکن عمومی پرتردد و پر ازدحام و همچنین وسایل نقلیه، همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضع موجود تثبیت شود.

دکتر رئیسی استمرار اطلاع‌رسانی و آموزش درباره بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن را امری ضروری دانست و گفت: آموزش عمومی درباره یک بیماری مسری مثل کرونا، مسئله‌ای مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

رئیس جمهور گفت: بحمدالله امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسئله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوج‌گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها