رئیس جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه مجمع «ارتش -۲۰۲۲»:

آماده ارائه تسلیحات مدرن به متحدانمان هستیم

رئیس جمهور روسیه که در یک سخنرانی ویدیویی در افتتاحیه کنفرانس تجاری بریکس، اقدامات غرب را موجب بحران اقتصادی در جهان دانسته بود، گفت: برخی کشورها از مکانیسم‌های مالی به عنوان ابزاری برای اعمال فشار استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۷۰۹۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، «ولادیمیر پوتین» اظهار داشت: ما باید از طریق گروه بریکس برای رویارویی با تمامی چالش‌ها با یکدیگر همکاری کنیم.

او تاکید کرد: برخی کشورها از مکانیسم‌ های مالی به عنوان ابزار فشار استفاده می‌کنند.

پوتین افزود: ما در حال توسعه مشارکت راهبردی میان کشورهای عضو گروه بریکس هستیم. گروه بریکس می‌تواند راه حل‌های مختلفی برای مشکلات پیش روی اقتصاد جهانی پیدا کند.

روسیه بعد از جنگ اوکراین با تحریم های زیادی از سوی کشورهای غربی و در راس آنها انگلیس مواجه شده که بخشی از این تحریم ها، مکانیسم های مالی این کشور را هدف قرار داده است. غرب علاوه بر روسیه سایر کشورهای غیر همسو را نیز با تحریم های مالی مورد تهدید قرار می دهد.

بریکس گروهی متشکل از قدرت‌ های نوظهور اقتصادی شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸ درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

رئیس‌جمهوری روسیه در این سخنرانی ویدیویی در کنفرانس تجاری بریکس در پکن ضمن درخواست برای همکاری‌های بیشتر کشورهای بریکس گفت: تحریم‌های جدید با انگیزه سیاسی بارها و بارها اعمال می‌شوند و مکانیسم‌های فشار بر رقابت تقویت می‌شوند.

چهاردهمین اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی موسوم به «بریکس» BRICS با محوریت «تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی» از امروز به میزبانی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین برگزار می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس عصرفردا (جمعه)بصورت ویدئو کنفرانس دیدگاه‌های جمهوری اسلامی درخصوص مسائل بین‌المللی و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با سایر کشورها را تشریح می‌کند.

ایده شکل گیری گروه بریکس به سال ۲۰۰۰ بر می‌گردد.

در این اجلاس، از کشورهای منطقه غرب آسیا صرفا ایران دعوت شده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها