رئیس کل بانک مرکزی از فراهم شدن امکان انجام معاملات توافقی ارز در صرافی ها از هفته گذشته و بازار متشکل ارزی در دیروز خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۲۵

شرایط ثبت نام برای دریافت وام ودیعه مسکن چگونه است؟. سود وام ودیعه مسکن چقدر است؟. مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران چقدر است؟. پرداخت وام ودیعه مسکن چقدر در کمک به مستاجران مفید است؟. آیا همه بانک ها وام ودیعه مسکن را پرداخت می کنند؟

به گزارش مهر، علی صالح آبادی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی درباره وضعیت بازار ارز گفت: با توجه به شرایط خوب ارزی کشور و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و همچنین پوشش حواله جات سامانه نیما انتظار داریم وضعیت بازار ارز به زودی بهبود یابد.

وی افزود: از هفته گذشته امکان انجام معاملات توافقی برای صرافی‌ها با هماهنگی کانون صرافان فراهم شد، از امروز نیز این امکان در بازار متشکل ارزی ایجاد شده است و این امکان فراهم شده تا صرافان ارز را به نرخ مورد نظر صادرکنندگان خریداری کنند.

رئیس کل بانک مرزی تصریح کرد: آرامش بیشتری در روزهای آینده در بازار ارز حاکم می‌شود و انتظار داریم قیمت‌ها متعادل‌تر شوند.

وی در خصوص عدم همکاری برخی بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: امسال با توجه به درج تسهیلات از قبیل وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه، پرداخت آنها جزو اولویت‌های بانکی است که بانک‌ها حتماً باید به متقاضیان اعطا کنند.

صالح آبادی ادامه داد: دیروز در شورای پول و اعتبار پرداخت وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به مستأجران مصوب شد که بر این اساس به مستأجران تهرانی ۱۰۰، کلان شهرها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی این مبلغ، کمک ودیعه است و قبول داریم همه ودیعه مسکن را پوشش نمی‌دهد. وزارت راه و شهرسازی سامانه معرفی مستأجران به بانک‌ها را راه اندازی کرده است.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: اولویت با پرداخت وام‌هایی است که قانون اعطای آنها را به متقاضیان تصویب کرده است.

سود وام ودیعه مسکن ۵ درصد کاهش یافت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی اتحادیه مشاوران املاک برای اجرای مصوبه سران قوا،‌ گفت: مالکان به مستأجران کمک کنند تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود.

به گزارش تسنیم، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مالکان خواست به مستأجران کمک کنند تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود، اظهار کرد:‌ با مصوبه ستاد سران قوا، قرارداد یک‌ساله مستأجران تمدید می‌شود که به موجب آن میزان افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران و شهر‌های بزرگ 25درصد و در شهر‌های دیگر 20 درصد خواهد بود.

وی در خصوص تفاوت مصوبه ستاد کرونا طی 2 سال اخیر با مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا، افزود: این مصوبات تفاوت زیادی ندارد، ولی ضمانت اجرایی آن دستگاه قضائی است البته بسته جدیدی هم هست که این هفته در دولت مطرح می‌شود که قطعاً می‌تواند به مستأجران کمک کند.

وی ادامه داد: کد رهگیری و سامانه رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده و از این پس همه معاملات باید با کد رهگیری ثبت شود تا قابل پیگیری باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که ثبت نشدن اجاره‌نامه برای تمدید بین مؤجر و مستأجر تخلف است، تصریح کرد: اگر کد رهگیری در سامانه اسکان و املاک ثبت نشود خانه خالی محسوب می‌شود و بر اساس قانون مشمول مالیات خواهد شد.

قاسمی با یادآوری این‌که 600 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی شده است، اضافه کرد: به صاحبان این خانه‌ها پیامک ارسال شد. از آنجا که ممکن است در سامانه اشتباهاتی صورت گرفته باشد مالکان می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وی از اعتراض 60 هزار مالک به خالی بودن واحدها خبر داد و با بیان این‌که امیدواریم همکاری مؤجرین بر اجاره مسکن تأثیرگذار باشد، افزود: 40 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن پیش‌بینی شده که متقاضیان برای دریافت آن باید در سامانه نام‌نویسی کنند.

وزیر راه و شهرسازی مبلغ کمک ودیعه در تهران را 100 میلیون، در سایر کلانشهر‌ها 70 میلیون و در شهر‌های دیگر را 40 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود کمک‌ودیعه 18 درصد است که 5 درصد آن شامل یارانه می‌شود.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

براساس مصوبه اخیر شورای عالی پول و اعتبار در سال ۱۴۰۱ به مستاجران مقیم پایتخت ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.

خبر خوش وام ودیعه مسکن برای مستاجران

به گزارش تجارت‌نیوز، مبلغ وام ودیعه مسکن تغییر کرد و شورای عالی پول و اعتبار، مبلغ تسهیلات اجاره مسکن را برای سال ۱۴۰۱ افزایش داد.

براساس این مصوبه در سال ۱۴۰۱ به مستاجران مقیم پایتخت ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.

پیش از این دولت برای مستاجران شهرهای فوق از ۳۵ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اجاره خانه درنظر گرفته بود.

نرخ‌گذاری وام ودیعه مسکن ارتباط مستقیمی با تصمیم هفته پیش ستاد تنظیم بازار در خصوص تعیین سقف اجاره خانه برای سال ۱۴۰۱ دارد.

برای سال جاری این سقف از ۱۵ درصد شهرهای کوچک، ۲۰ درصد در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت و ۲۵ درصد در پایتخت متغیر است. البته برخی صاحب‌نظران تردید دارند که صاحبخانه‌ها از این سقف تعیین شده تبعیت کنند

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معاون، مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نوشت: استفاده از تسهیلات کرایه خانه مختص مستاجرانِ فاقد مسکن است.

محمود محمودزاده افزود: کسانی که سابقه دریافت چنین تسهیلاتی ندارند، می‌توانند معادل سقف تعیین شده وام دریافت کنند. اما برای آنهایی که در سنوات گذشته چنین وامی گرفته‌اند، امکان دریافت مابه‌التفاوت رقم جدید وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها