نرخ فروش دلار امروز در صرافی‌ های بانکی با ۱۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۶۴۹ تومان معامله شد.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۳۵

قیمت دلار افزایش یافت. قیمت دلار رشد کرد. قیمت دلار ۱۴ تومان گرانتر شد. علت گرانی قیمت دلار چیست؟ آیا روند افزایشی قیمت دلار ادامه دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین از مهر نرخ فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۱۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۶۴۹ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۳۷۴ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۵۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۴۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۴۹۱ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۵۴۰ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۴۸۶ تومان معامله شد.

قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۰ خردادماه

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۲۷۰,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۳۹.۴۷ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۵۳,۹۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۳,۵۴۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۴,۴۶۶ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۶,۴۲۵ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۷,۱۹۰ ریال رسید.

پشت پرده افزایش قیمت دلار

اقتصادنیوز : نرخ دلار در بازار متشکل ارزی امروز یک رفت و برگشت قیمتی را تجربه کرد. دیروز قیمت دلار در بازار یاد شده بر روی ۲۷ هزار و ۳۱۰ تومان ایستاد و در بازار امروز تا ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان پیشروی کرد.


بازارساز هفته گذشته با تمام قدرت در مقابل روند صعودی قیمت دلار در تهران ایستاد و با اعمال سیاست های جدید ارزی همچون صدور دو مجوز به صرافان توانست نرخ دلار را دو کانال کاهش دهد.

روز گذشته بازار ساز در راستای اقدامات اخیر خود دست به یک اقدام بی سابقه زد. روز جمعه بازار متشکل ارزی باز بود این امر از نظر معامله‌گران این طور تعبیر شد که بانک مرکزی به هر نحوی که شده به دنبال کنترل نرخ ارز است.

احتمال افزایش قیمت دلار در بازار

در صورتی که نرخ ارز به صورت هیجانی و تنها در راستای انتظارات مثبت کاهش یابد، ناهماهنگی موجود در بازار مجددا منجر به افزایش نرخ ارز خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که با حضور نرخ ارز در یک بازه قیمتی محدود، قیمت اجناس وارداتی موجود در بازار نیز نوسانات کمتری را تجربه می‌کنند و در نتیجه می‌توانند در نرخ تعادلی واقعی خود معامله شوند.

اما در صورتی که نرخ ارز به صورت هیجانی و تنها در راستای انتظارات مثبت کاهش یابد، اجناسی که با ارقام بالاتر خریداری شده‌اند کشش کاهش قیمت نداشته و ناهماهنگی موجود در بازار مجددا منجر به افزایش نرخ ارز خواهد شد.

افزایش ۷۵ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌ های بانکی با ۷۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۳۸۹ تومان معامله شد.

به گزارش مهر، نرخ فروش یورو امروز در صرافی‌های بانکی با ۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۷۳۳ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۱۶۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۴۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۶۸۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۹۳۱ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۸۱۵ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۶۷ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۳۷۴ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۶ تومان معامله شد.

افزایش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شد و خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و نوسان قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ادامه یافت.

قیمت دلار به طور مشخص ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت ماند. در روزهای سرد زمستانی نرخ ارز سیر نزولی را شروع کرد و پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و در آخرین روزهای دی‌ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. سیر نزولی قیمت‌ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۷ بهمن‌ماه در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت.

با شروع سال جدید قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در قیمت ۲۵ هزار تومان و سپس از ۱۱ خرداد ماه در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان داشت و حالا چند روزی است که در محدوده قیمتی ۲۷ هزار تومان در نوسان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها