مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام با سود ۱۸ درصدی را ندارند در ثبت‌نام طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنند.
کد خبر: ۱۳۷۰۴۲۸

دولت سیزدهم برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکن طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کرد. قیمت نهایی طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟ میزان آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چقدر می باشد؟. نرخ سود وام بانکی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد. با اجرای طرح نهضت ملی مسکن آیا قیمت مسکن در کشور کاهش می یابد؟

به گزارش جام جم آنلاین از گسترش‌ نیوز، رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که کسانی که فاقد شرایط ثبت‌نام هستند در ثبت‌نام طرح ملی مسکن شرکت نکنند، اظهار کرد: افرادی که صاحب زمین یا واحد مسکونی از سال ۸۴ بوده‌اند یا از سال ۵۷ تا کنون از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده‌اند به اصطلاح فرم «ج» شان قرمز است، در ثبت‌نام اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: با ورود این افراد به سامانه تنها ترافیک ثبت‌نام بیشتر شده و حقوق همشهریان خود را نقض می‌کنند پس اکیدا به این افراد توصیه می‌کنیم که در ثبت‌نام شرکت نکنند.وی همچنین از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانکی با سود ۱۸درصد را در طرح مذکور ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مورد بعدی کسانی هستند که سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، چون در مرحله بعدی پالایش حذف می‌شوند پس این گروه هم نباید برای ثبت نام اقدام کنند.

قرار است در طرح ملی مسکن وام‌هایی بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت شود. بر این اساس متقاضی در یک بازه ۱۲ساله باید اقساط این وام را بازپرداخت کند در روش ساده و پلکانی باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به بانک عامل پرداخت کند.

در بازپرداخت به‌روش ساده وام‌گیرنده ماهانه برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۹۵ تومان قسط پرداخت کند. کل بازپرداخت در این روش ۲۴۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۵ تومان خواهد بود. متقاضی در انتهای سال دوازدهم ۱۴۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان برای این وام سود پرداخت می‌کند.

در روش پلکانی رقم اقساط از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز شده و به ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان در سال ۱۲ افزایش می‌یابد. کل بازپرداخت در ماه دوازدهم سال ۱۲ بالغ بر ۲۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان و سود آن ۱۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

برای وام ۷۵ میلیون تومانی نیز متقاضی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به‌روش ساده با اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کند.در روش پلکانی برای وام ۷۵ میلیون تومانی، قسط ماهانه از یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان آغاز شده و به یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان در سال دوازدهم ختم می‌شود. میزان سود در این روش حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

پس از وعده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص وام‌ها ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیونی، اکنون در ادامه روند این طرح بررسی شده است.

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش تسنیم، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آبان‌ سال گذشته با اشاره به برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) گفته بود: بانک‌های عامل وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن را که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد بر اساس سود شورای مذکور که ۱۸ درصد است، تقسیط می‌کنند.

محمود محمودزاده ابراز کرد: مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود. این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف متفاوت است. طی هفته آینده (هفته چهارم آبان‌ سال ۱۴۰۰) در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

محمودزاده با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا ۳ بالغ بر ۵ درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و توان مالی تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.

خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند

او اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام‌شده طی ۵ مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

با توجه به اظهارات محمودزاده آورده سایر دهک‌ها در ۵ مرحله حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که برخی متقاضیان تایید شده نهضت ملی مسکن طی تماس از افزایش آورده خود در طرح مذکور خبر دادند.

افزایش قیمت نهضت ملی مسکن به دلیل رشد قیمت مصالح

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، رستم قاسمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برنامه آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در تشریح اینکه قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر گلایه مردم از اورده اولیه بالای نهضت ملی مسکن گفت: مردم حق دارند و در آینده نزدیک شرایط مناسبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

رستم قاسمی در پاسخ به سوال بعدی فارس راجع به تفاوت سهم مسکن از کل تسهیلات مسکن نسبت به خواسته قانون جهش تولید مسکن، گفت: در ابتدای کار هستیم و این مسئله قابل توجیه است، همچنین در کل از عملکرد بانک ها رضایت داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در موضوع سانحه ریلی اخیر قطار مشهد-یزد بیان کرد: پس از اعلام گزارش سانحه ریلی طبس، درخصوص برکناری یا استعفای مدیرعامل راه‌آهن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: هنوز گزارش نهایی از دلایل سانحه قطار مشهد - یزد اعلام نشده و باید موضوع به صورت دقیق بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از اعلام گزارش نهایی کمسیون سوانح عالی درباره دلایل وقوع این سانحه و عزل یا استعفای مدیرعامل راه آهن تصمیم می‌گیریم.

بر این اساس طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند متقاضیان باید طی ۸ مرحله ۳۲۰ میلیون تومان آورده خود را واریز کنند. به عبارت دیگر متقاضیان باید هر مرحله ۴۰ میلیون تومان به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز کنند.

طبق اعلام شرکت عمران پرند، مبلغ آورده متقاضیان «علی‌الحساب» است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها