سرپرست بیمه سلامت استان همدان عنوان کرد: افراد فاقد بیمه در همدان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۸۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فریبرز نیاستی با بیان اینکه در کشور سازمان بیمه سلامت ایران بیشترین پوشش که بیش از ۴۶ میلیون بیمه شده دارد، عنوان کرد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از بحث‌های مهم در دنیاست و قدم اول با گرفتن اطلاعات خانوارها و ثبت آنها اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت تسهیل امور و اجرای قانون صورت گرفته، گفت: پرداخت تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به شرکای کاری در این زمینه در دستور کار قرار گرفت که در این راستا، با آغاز سال ۱۴۰۱ در هفته سوم اردیبهشت ماه کلیه مطالبات بیمارستان‌های خصوصی که بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، پرداخت شد.

سرپرست بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: تا تاریخ مذکور بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان به حساب علوم پزشکی واریز شد.

نیاستی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت بیمه شده بیمه سلامت هستند، اعلام کرد: بیمه سلامت تمام خدمات و هزینه‌های درمان مربوط به ناباروری را در تمام مراکز پوشش می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک از سال ۹۸ شروع شد و مشکلات زیادی چون نبود زیر ساخت را داشت، افزود: علیرغم همه مشکلات در سال ۱۴۰۰ اشکالات برطرف شد و در تمام مراکز خصوصی و دولتی بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود.

سرپرست بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۹۱ مؤسسه و پزشک طرف قرارداد داریم، تاکنون با بیش از صد پزشک عمومی در استان همدان قرارداد بسته شده است.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که فاقد یک نوع بیمه درمانی هستند شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، ادامه داد: افراد با مراجعه به سامانه *۱۶۶۶# و وارد کردن کد ملی می‌توانند از وضعیت بیمه سلامت خود مطلع شوند.

نیاستی با بیان اینکه معادل دوبرابر عدد یارانه برای دهک‌های اول تا سوم در قالب یارانه بیمه سلامت پرداخت می‌شود، عنوان کرد: بالغ بر ۳۵ هزار نفر از افرادی که هیچ‌گونه بیمه‌ای نداشتند مربوط به دهک یک تا سه پوشش بیمه‌ای دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها