دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست برای عامل تیراندازی به ماموران انتظامی در خیابان طالقانی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۶۵

به گزارش جام جم آنلاین از دادستان عمومی و انقلاب تهران، علی صالحی اظهار داشت: با تکمیل روند تحقیقات قضایی در دادسرای تهران، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست عامل تیراندازی در خیابان طالقانی که منجر به مجروح شدن چهار مأمور نیروی انتظامی شده بود، صادر شد.

دادستانی تهران تصریح کرد: متهم مذکور یک روز قبل از تیراندازی به سوی مأموران در خیابان طالقانی، چهار نفر را با سلاح گرم در شهرستان شهریار به قتل رسانده و دو نفر را مجروح کرده بود.

صالحی یادآور شد: با توجه به اینکه اقدام نامبرده موجب رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی شده، دادسرای جنایی تهران به سرعت پرونده را مورد رسیدگی قرار داد که در نتیجه آن امروز با تکمیل روند تحقیقات ضمن صدور قرار جلب به دادرسی، کیفرخواست نامبرده نیز صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: با توجه به مفاد کیفرخواست، این متهم در خصوص تجرید و استفاده از سلاح گرم و تیراندازی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده است به اتهام محاربه و افساد فی الارض در دادگاه انقلاب تهران محاکمه خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای متهم در خصوص مباشرت در ارتکاب چهار فقره قتل عمدی، شروع به قتل مأموران انتظامی و شهروندان و حمل و نگهداری سلاح گرم و مهمات غیر مجاز نیز کیفرخواست دومی صادر شده است که به زودی در «دادگاه کیفری یک تهران» به این اتهامات وی رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با هشدار به مرتکبان جرایم خشن و اخلال گران در نظم و امنیت عمومی تصریح کرد: افرادی که سودای چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

صبح روز شنبه هفتم خرداد ماه در خیابان طالقانی تهران، فردی با سلاح گرم به ماموران انتظامی مستقر در مقابل ساختمان بنیاد شهید تیراندازی کرد که بر اثر این حادثه چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها