۵ شهری که هر وقت بهشان سفر کنید ضرر نکرده‌اید

خیلی از شهرهای ایران به‌خاطر موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارند آب‌وهوای معتدل دارند. یعنی هوای نه در تابستان خیلی گرم می‌شود و نه در زمستان خیلی سرد.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۰۹

۵ شهری که هر وقت بهشان سفر کنید ضرر نکرده‌اید

دقیقا همچین شهرهایی موضوع بحث ما هستند؛ شهرهایی که در هر روزی از سال می‌توان به آنها سفر کرد و لذت برد.

تعداد این شهرها کم نیست و صحبت در مورد تک‌تک آنها وقت زیادی می‌خواهد. ما در این مطلب فقط در مورد ۵ تا‌ شهری که باید در بالای لیستتان‌ قرار دهید با شما صحبت می‌کنیم. 

قبل اینکه وارد بحث اصلی شویم این اطمینان را هم به شما بدهیم که می‌توانید با سر زدن به سایت اینترنتی پینورست‌ لیست اقامتگاه‌ های چالوس، انزلی، رشت، شیراز و تهران را ببینید و اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رشت؛ شهر باران

رشت یکی از متفاوت‌ترین شهرهای ایران است؛ شهری با پاییزهای بارانی، غذاهای خوش‌مزه و شب‌های زنده. 

اولین کاری که باید در سفر به رشت انجام دهید رفتن به میدان شهرداری است. این میدان قلب تپنده و زنده‌ترین نقطه شهر مخصوصا هنگام شب است. نوشیدن چای و چشیدن طعم کباب‌های تازه که بر روی چرخ‌های دستی به‌فروش می‌رسند را هم نباید از دست دهید. اگر هم اهل عکاسی هستید دوربین عکاسی را فراموش نکنید. 

بازار رشت هم با آن حال‌وهوای متفاوتی که دارد از آن دست جاهایی است که باید حتما بهش سر بزنید. می‌توانید کلی میوه و سبزی‌های محلی بخرید و از معاشرت با آدم‌ها لذت ببرید.

از غذاهای رشتی هم واقعا نمی‌توان گذشت. البته این حرف را ما نمی‌زنیم؛ یونسکو به رشت لقب شهر خلاق در خوراک‌شناسی را داده است. پس اگر به رشت سفر کردید خوردن کباب ترش و باقالی قاتق را فراموش نکنید.

چالوس؛ شهری در انتهای جاده پنجاه و نه

همه قبول دارند که جاده چالوس با آن همه پیچ‌وخم یکی از زیباترین مسیرها است. بعد از پشت سر گذاشتن این جاده وارد شهر چالوس می‌شوید که البته در قدیم به شالوس یا سالوس معروف بوده است. 

چالوس مثل اکثر شهرهای شمالی ایران آب‌وهوای خوب ساحلی دارد. به‌همین دلیل در هر فصلی از سال می‌توان به‌ آن سفر کرد. این شهر کوچک هم دریا و ساحل دارد، هم مکان‌های دیدنی و تفریحی و هم جنگل و کوه. پس دیگر چه می‌خواهید؟

اگر به چالوس سفر کردید حتما از مرداب هسل، آبشار اکاپل، پارک جنگلی فینِ و کاخ چایخوران دیدن کنید. 

انزلی؛ شهر نیلوفر‌های آبی

انزلی با تمام زیبایی‌هایی که دارد از آن شهرهایی است که باید حداقل یک بار به آن سفر کرد. قایق‌سواری در تالاب انزلی و تماشای نیلوفرهای آبی، شنیدن صدای مرغان دریایی و گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر گوشه‌ای از جذابیت‌های انزلی است.

۵ شهری که هر وقت بهشان سفر کنید ضرر نکرده‌اید

انزلی یک پل قدیمی دارد که می‌توانید از روی آن تمام شهر مثل میدان اصلی و برج ساعت را ببینید. اگر هم اهل خرید هستید منطقه آزاد انزلی جان می‌دهد برای خرید هر چیزی که فکرش را می‌کنید. 

بلوار ساحلی یکی از مکان‌های معروف شهر است. یک سمت بلوار دریا و سمت دیگر تعداد زیادی کافه قرار دارد. در ایستگاه‌های همین بلوار هم می‌توانید سوار قایق شوید و بزنید به دل تالاب؛ تفریحی که خیلی‌ها به خاطر آن به انزلی سفر می‌کنند. 

راستی اگر به دنیای مرموز و شگفت‌انگیز زیر آب علاقه دارید مطمئنا آکواریوم انزلی برایتان خیلی جذاب خواهد بود.

هر زمانی که تصمیم گرفتید راهی انزلی شوید می‌توانید لیست اقامتگاه های انزلی را در پینورست‌ ببینید و با هر بودجه و سلیقه‌ای که دارید اقامتگاه مورد نظرتان را پیدا کنید. 

شیراز؛ شهر باغ‌های بهشتی

آوازه زیبایی شیراز حتی از مرزهای ایران هم فراتر رفته است. در هر گوشه این شهر مکانی برای دیدن و ماجراجویی و با کلی داستان و افسانه قرار دارد. 

همه می‌گویند فصل سفر به اردیبهشت شیراز است؛ درست زمانی که بوی شکوفه‌های بهارنارنج در کل شهر می‌پیچد. ولی خب نگران نباشید شیراز همیشه زیباست و هر وقت به‌ آن سفر کنید ضرر نکرده‌اید. 

شیراز مرکز باغ‌های ایرانی است؛ باغ‌هایی که با قدم زدن در آنها انگار وارد بهشت شده‌اید. البته حافظیه و سعدیه، ارگ کریمخان و بازار وکیل هم صفای خودشان را دارند. 

راستی داشت یادمان می‌رفت. مگر می‌شود از فالوده شیرازی گذشت؟ در جای‌جای شیراز می‌توانید فالوده‌های خوش‌مزه و خوش‌عطر را نوش جان کنید. 

تهران؛ شهر تفریح و خوش‌گذرانی

تهران تنها پایتخت سیاسی و تجاری ایران نیست و می‌توان آن را پایتخت تفریح و خوش‌گذرانی هم دانست. از شمال تا جنوب و غرب تا شرق در شهر به این بزرگی می‌توان پاساژ‌های بزرگ و کوچک، موزه‌ها، کافه و رستوان‌ها، خانه‌های قدیمی و … را پیدا کرد. 

شب‌های تهران هم حال‌وهوای خودش را دارد. شب‌های خیابان سی‌تیرِ، دربند، درکه، بام تهران و دریاچه چیتگر بین خود تهرانی‌ها خیلی معروف است. 

خلاصه بگذارید این‌طور بگوییم‌ هر زمانی که به چند روز تفریح و خوش‌گذرانی حسابی نیاز داشتید چمدان ببندید و راهی تهران شوید. هوای تهران هم که معمولا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم می‌شود که نتوان آن را تحمل کرد.

پینورست‌؛ بهترین سایت اجاره اقامتگاه 

احتمالا موقع جست‌وجو برای اجاره اقامتگاه با اسم‌های زیادی روبه‌رو شده‌اید و این سوال در ذهنتان وجود دارد که به کدام اعتماد کنم و کدام سایت از همه بهتر است.

۵ شهری که هر وقت بهشان سفر کنید ضرر نکرده‌اید

پینورست‌ به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت و ساده اقامتگاه مورد نظر خودتان را پیدا کنید. مثلا اگر به دنبال لیست اقامتگاه های رشت می‌گردید که تعطیلات بعدی را در شهر باران بگذرانید، یا دوست دارید برای شرکت در نمایشگاه بعدی کتاب در تهران یک آپارتمان مبله اجاره کنید، بهترین کار این است که سری به پینورست بزنید و با استفاده از پلتفرم ما گلچینی از اقامتگاه‌های هر شهر را جلوی رویتان ببینید.

در سایت پینورست‌ می‌توانید در صفحه هر اقامتگاه اطلاعات و امکانات دقیق هر واحد را بخوانید و تصاویرمربوط به همه بخش‌های خانه را ببینید.

 در ضمن خواندن نظرات مهمان‌های قبلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال راحت رزرو خود را نهایی کنید. 

پینورست‌ به آرامش خاطر مهمان‌هایش اهمیت زیادی می‌دهد. تیم پشتیبانی به‌طور ۲۴ ساعته حواسش به شماست تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل سریع آن را برطرف کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها