صمد مرفاوی، سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال جوانان در گفتگو با «جام‌جم»:

نباید بازیکنی از چشم ما مخفی بماند

با توجه به این‌که معرفی سرمربی جدید تیم‌ملی جوانان با ناکامی تیم‌ملی امید‌ها در قهرمانی آسیا همزمان شد بسیاری نسبت به انتخاب نفر شماره یک نیمکت جوانان خوشبینی نداشتند. این انتخاب صمد مرفاوی است.
کد خبر: ۱۳۶۹۸۹۱
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، سرمربی اسبق استقلال حالا باید تیم‌ملی جوانان را برای حضور در تورنمنت کافا و سپس مقدماتی قهرمانی آسیا آماده کند. البته اینطور که به نظر می‌رسد مرفاوی ذره‌ای به این موضوع اهمیت نمی‌دهد که انتخاب او را نوعی عقبگرد برای تیم ملی جوانان توصیف کرده‌اند. او در گفتگو با جام‌جم از برنامه‌های آتی تیم جوانان می‌گوید.

ظاهرا از مدت‌ها پیش می‌دانستید که سرمربی جدید تیم جوانان هستید.

فدراسیون فوتبال حدود یک ماه و نیم پیش از من خواست برای تیم ملی جوانان برنامه بدهم. البته گزینه‌های دیگری هم غیر از من برای سرمربیگری تیم ملی جوانان بودند
 
و در نهایت شما به عنوان سرمربی انتخاب شدید. چه رویداد‌هایی پیش روی تیم ملی جوانان است؟

طبق برنامه‌ای که در اختیار ما قرار گرفته، نخستین تورنمنت رسمی ما در مرداد ماه خواهد بود، در واقع تورنمنت کافا در کشور تاجیکستان. شهریور ماه هم مقدماتی قهرمانی آسیا را در پیش رو داریم.

دیدار تدارکاتی دیگری جزو برنامه‌های شما نیست؟

ما یک برنامه کلی به فدراسیون فوتبال داده‌ایم. فدراسیون هم بر اساس همین برنامه برای کافا و قهرمانی آسیا برنامه‌های دیگری دارند. به نظر من همین تورنمنت کافا بهترین دیدار تدارکاتی برای بازیکنان در شرایط کنونی است. با این بازی‌ها جهت حضور در مقدماتی آسیا آمادگی بیشتری خواهیم داشت. مشکلات برای فوتبال ایران زیاد است. همین الان تیم ملی بزرگسالان هم برای بازی تدارکاتی مشکل دارد حالا دیگر چه برسد به ما. به هر حال از فرصت‌هایی که پیش رو داریم باید نهایت استفاده را ببریم.

نحوه دعوت از بازیکنان به تیم ملی فوتبال جوانان چگونه است؟

مهمترین مسا‌له اکنون این است استعداد‌هایی که استعدادیاب‌های فدراسیون فوتبال پیدا کرده اند غربال شوند و این کار اصلی ماست. از قبل هم یک سری بازیکن دیگر در تیم ملی جوانان داشتیم که باید با آن‌ها هم کار کنیم. باید با همین استعداد‌ها تیم سازی کنیم.

خودتان دنبال استعداد جدید دیگری نمی‌گردید؟

دقیقا کار ما همین است. باید از سرتاسر ایران استعداد پیدا کنیم. هیچکس نباید از چشم ما مخفی بماند. نظارت کاملی باید ترتیب بدهیم تا حتی اگر استعدادی در دورترین نقاط ایران است او را پیدا کنیم و به تیم ملی بیاوریم. من همیشه به دنبال این بوده ام که بهترین‌ها را پیدا کنم و قانع به یکی، دو استعداد نیستم. این‌ها جزو اولین برنامه‌های ما در تیم‌ملی جوانان است. البته ما هنوز استارت رسمی کار را در تیم ملی نزده‌ایم.

واضح به نظر می‌رسد که اهمال زیادی در رابطه با استعدادیابی بازیکنان وجود دارد و همه چیز دقیقا قبل از مسابقات مهم انجام می‌شود.

قبلا در فدراسیون شرایط مهیا نبود. در زمان عزیزی‌خادم یک سری مشکلات وجود داشت که در روند پیدا کردن بازیکنان جدید تاثیرگذار است. انجام دادن کاری بزرگ در این شرایط واقعا سخت است. اما اکنون در زمانی هستیم که می‌توانیم کار را سر و شکل بدهیم.

مشکل دیگر این که گویا باشگاه‌ها بازیکن را سخت در اختیار تیم‌های ملی می‌گذارند.

بله همینطور است. اما سعی می‌کنیم در تیم‌ملی جوانان این مشکل را رفع کنیم.

نسبت به آینده تیم‌ملی خوشبین هستید؟

بله، همه چیز منظم خواهد شد. سازماندهی خوبی نسبت به این قضیه وجود دارد. اول استعداد‌ها را جمع می‌کنیم بعد همه چیز روی غلتک می‌افتد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها