کد خبر: ۱۳۶۹۷۲۴
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی - تحلیلگر مسائل منطقه

با نگاهی به روند‌های موجود در حوزه تجاوزات و تهدیدات نظامی، سایبری و اقتصادی رژیم‌صهیونیستی، اخیرا به نکاتی برخورد می‌کنیم که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، این که با توجه به نیاز جهان به انرژی و کمبودی که در نقاط مختلف دنیا به وجود آمده‌است، موضوعی به نام تجاوز به حریم گازی لبنان در دستور کار رژیم‌صهیونیستی قرار گرفته و این رژیم تلاش می‌کند از موقعیت پدید آمده برای حل مشکلات اقتصادی خود و نیز صادرات گاز به اروپا - که امروز یکی از نیاز‌های اصلی کشور‌های این قاره محسوب می‌شود - حداکثر سوء‌استفاده را بکند.

در واقع در دو سال گذشته که میان میادین گازی لبنان و رژیم‌صهیونیستی اختلاف به وجود آمده، به‌رغم تلاش‌های فراوان در حوزه حقوقی میان لبنان و نمایندگان رژیم‌صهیونیستی برای تفکیک میادین گازی، اتفاق مثبتی در این زمینه ایجاد نشده و اخیرا دولت نفتالی بنت مطالب و موضوعاتی را در خصوص تجاوز به میادین گازی لبنان مطرح کرده که موجب ناراحتی عموم مردم لبنان شده‌است. به ویژه این‌که در مقطع فعلی، مردم لبنان با مشکلات معیشتی فراوانی روبه‌رو هستد که منشا واقعی این مشکلات هم آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان هستند. مواضع اخیر دولت تل‌آویو، دبیرکل حزب‌ا... لبنان را مجبور به اتخاذ یک موضع قاطع کرد که رسانه‌ها از آن به احتمال برخورد نظامی رژیم‌صهیونیستی و لبنان (حزب‌ا...) برداشت کردند.

بر این اساس باید توجه داشت که اتخاذ این تصمیم از سوی دبیرکل حزب‌ا... از توانمندی و اقتدار حزب‌ا... نشان دارد و آمادگی کامل سلاح حزب‌ا... برای دفاع از منافع ملی لبنان قلمداد می‌شود. درواقع یک بار دیگر، حزب‌ا... با اتخاد چنین تصمیمی نشان داد سلاح این مجموعه، سلاح مقاومت مردم لبنان در مقابل رژیم غاصب است و قطعا ملت لبنان با حمایت همه‌جانبه از حزب‌ا... (که بخشی از این حمایت را در انتخابات اخیر این کشور مشاهده کردیم) این موضع قاطع را تقویت کرده‌است.

با عنایت به شرایط داخلی رژیم‌صهیونیستی از جمله مشکلات عدیده اقتصادی، پدیده‌های ضد امنیتی موجود در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در تل‌آویو، تظاهرات عمومی مردم و مهاجرت معکوس و بی‌ثباتی دولت و شکنندگی حاکمیت در سرزمین‌های اشغالی و اقرار به نابودی این رژیم توسط مقامات سابق آن، به نظر می‌رسد دولت بنت نسبت به این تهدید حزب‌ا... که به پشتوانه ملت لبنان صورت گرفته، حداقل برای مدتی از اقدام عملی برای دستبرد به منابع گاز زیرزمینی مردم لبنان دست نگه دارد و با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه ملت لبنان از اتخاذ تصمیم توسط دبیرکل حزب‌ا...، رژیم‌صهیونیستی اقدامی برخلاف منافع ملت لبنان انجام ندهد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها