رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌های پزشکی الزامی است و دریافت وجه نقد ممنوع است.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۷۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا مدرکیان با تاکید بر اینکه اگر همکاران ما این موضوع را رعایت نمی‌کنند یک اشکال است و باید اصلاح شود، تصریح کرد: دستگاه کارتخوان برای رفاه حال بیماران است.

رئیس نظام پزشکی همدان در پاسخ به بیماری که ادعا کرد در مطب چشم پزشکی از وی درخواست هزینه بیشتر از تعرفه شده است، عنوان کرد: اخذ هر گونه مبلغ اضافی از بیمار تخلف است و با متخلفین برخورد می‌شود.

مدرکیان درباره عدم استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان، اظهار داشت: وقتی اداره مالیاتی برای محاسبه رقم‌ مالیات، روش‌های غیر منطقی به کار می‌گیرد، سبب قانون گریزی همکاران ما می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که شرایط به گونه‌ای باشد که افرادی که قانون را بیشتر رعایت می‌کنند بیش از دیگران در معرض رصد و نظارت باشند، بدون شک راه‌های قانون گریزی گشوده می‌شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه مالیات پزشکان بر اساس رصد حساب‌های مالی و بانکی آن‌ها، تعیین می‌شود، گفت: این روش به طور کامل اشتباه است چراکه ممکن است موجودی حساب یک پزشک به خاطر اخذ وام، ارث یا هر چیز دیگری، بالا رفته باشد

مدرکیان با تاکید بر اینکه روش‌های درستی برای احصا درآمد افراد وجود ندارد، تصریح کرد: وقتی بر اساس حساب بانکی پزشک مالیاتش تعیین شود، قانون گریزی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: وقتی هرچه پزشک قانونمند تر است و قرارداد بیشتری با بیمه‌ها دارد از او مالیات بیشتری اخذ می‌شود، علاقه به قانون‌مداری کمتر می‌شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه بازرسان ما به صورت دوره‌ای به مطب‌ها سرکشی می‌کنند، گفت: ما بازدیدها را انجام می‌دهیم‌ اما برای عدم استفاده از کارتخوان مجازاتی وجود ندارد و ما فقط می‌توانیم توصیه به استفاده از آن کنیم.

مدرکیان در بخش دیگری از گفت‌و‌گو در واکنش به ویزیت گروهی پزشکان، اظهار داشت: ویزیت گروهی تخلف است و اگر موردی گزارش شود به طور حتم برخورد می‌کنیم. بیماران باید به صورت فردی وارد اتاق ویزیت شوند و پزشکان حق ویزیت گروهی ندارند.

وی درباره رفتار نامناسب برخی منشی‌های پزشکان با بیماران نیز تصریح کرد: قبل از کرونا برای حل این مشکل جلساتی را تشکیل دادیم اما در دوران کرونا این جلسات متوقف شد.

رئیس نظام پزشکی همدان افزود: به زودی جلسات مربوط به منشی‌ها برگزار می‌شود که بدون شک نتایج خوبی به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها