مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت:۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت:۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۶۷

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت:۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

 

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس که نام رسمی آن شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس است، به‌عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، پالایش گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، پالایش نفتا، ایزومریزاسیون، پالایش نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه نفت بندرعباس ساخته شده‌است.

خوراک مورد نیاز این پالایشگاه با یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین شده‌است.

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مراسم روز محیط زیست که به میزبانی پالایشگاه ستاره خیلج فارس برگزار شد با بیان این که اولین محموله های صادراتی بنزین در طول تاریخ ۱۰۰ ساله صنعت نفت از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انجام شد، گفت:۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

علیرضا جعفرپور اظهار داشت:در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بهترین سوخت دنیا را تولید می کنیم و کاهش سوخت و ضایعات دو هدف بزرگ در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در حال انجام است.

وی با اشاره به این که، شرکت ها باید به صورت مسوولانه در حفظ محیط زیست تلاش کنند و دیدگاه متفاوتی نسبت به حفاظت از محیط زیست داشته باشند، افزود: در رابطه با هوشمندانه و فناورانه بودن شعار امسال هر مطالعه یا حرکتی که صورت می گیرد برای حفاظت از محیط زیست بهتر است.

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: کشتی‌ها ممکن است با پهلوگیری در اسکله‌ها آلودگی هایی را به دریا وارد کنند، اما شرکت ما در صورتی که انحرافاتی صورت گیرد تلاش می کند،اصلاحات مطلوبی را انجام دهد.

 

جعفرپور بیان کرد: اگر توسعه ای در این شرکت انجام می شود مبتنی بر توسعه پایدار باشد و بنابراین به عنوان مدیرعامل این شرکت خود را ملزم می دانم که متناسب با الگوهای حفاظت از محیط زیست به فعالیت خود ادامه دهیم.

 

وی افزود: از گروه های مردم نهاد توقع داریم ما را در حفظ محیط زیست یاری دهند تا ما بتوانیم در کنار یکدیگر متناسب با منویات و خط مشی های حفاظت از محیط زیست حرکت کنیم.

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از اصحاب رسانه تقاضا کرد در ارتباط با اتفاقات مثبت و موثری که در حوزه سوخت رسانی صورت می گیرد را به بهترین نحو اطلاع رسانی کنند .

 

وی گفت:انتظار داریم در جهاد رسانه ایی جهادگر باشند و پرسنل این حوزه که شبانه روزی فعالیت می کنند را تشویق، و حاشیه ها را در راستای پیشبرد اهداف بزرگتر، کاهش دهند.

 


برداشت ۸ میلیون مترمکعب آب از نوار ساحلی بندرعباس توسط صنایع

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز از میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مراسم روز محیط زیست قدردانی کرد و افزود: نشر فرهنگ محیط زیستی و تصویب قوانین بین‌المللی می‌تواند محیط زیست را از آسیب‌های فعلی نجات دهد.

 

حبیب مسیحی تازیانی با بیان این که استان هرمزگان در حوزه اکوسیستم ها در بعد جهانی زبان‌زد است، گفت: پهنه‌های تالابی استان بسیار منحصربفرد هستند اما همین تالاب‌ها نیز در خطر قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه وجود ریزگردهای امروز را نتیجه‌ بی‌توجهی به محیط زیست دانست و بیان داشت: در هرمزگان ما با مجموعه‌ متمرکز صنایع ملی مواجه هستیم اما اگر همین صنایع بزرگ و حساس مدیریت زیست محیطی نداشته باشند در آینده خطرات بسیاری را باید تحمل کنیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: برخی از صنایع ما خود را سعی کرده‌اند به استانداردهای ملی نزدیک کنند اما آلودگی تجمعی ما از وضعیت زرد خارج و به سمت نارنجی در حرکت است.

 

مسیحی تازیانی ادامه داد: بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند این درحالی است که صنایع از مناطق ساحلی ما استفاده می‌کنند و این سواحل زیستگاه بسیاری از گونه‌های حیاتی منطقه است.

به گفته وی، بیش از هشت میلیون مترمکعب آب به صورت روزانه از نوار ساحلی بندرعباس از سوی صنایع درحال برداشت است اما این برداشت باید با دانش روز صورت بگیرد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: افزون بر ۳۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در سواحل استان داریم و ما از برخی از ضوابط خود عدول کردیم تا این اشتغال‌زایی و تولید صورت گیرد اما از برخی اصول محیط زیستی نمی‌توانیم کوتاه بیاییم.

 

صنایع غرب بندرعباس وضعیت سه روستای همجوار خود را بررسی کنند


نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این مراسم با بیان این که بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی انسانی در غرب بندرعباس مشغول به کار هستند، گفت: بهداشت، امنیت و آرامش می خواهند و همچنین انتظار است که این موارد را نیز بتوانند منتقل کنند.


احمد مرادی دراین همایش خطاب به مدیران صنایع مستقر در غرب بندرعباس گفت: در حوالی ما و همسایگی ما سه روستای بزرگ و پرجمعیت (بارغین،دوگردان و تیاب) قرار گرفته است، ما نسبت به آنها مسوول هستیم و باید نسبت به رفع مشکلات آنها نیز اقداماتی را انجام دهیم و تاثیر آلایندگی بر زندگی آنها را نیز بررسی نماییم.

 

وی افزود: امروز اگر نگرانی ها منتقل می شود، باید همه موضوعات را در کنار همدیگر ببینیم، اگر قانون، اجرای ۲۵ درصدی محیط زیست در فضای هر صنعت را به ما تکلیف کرده اند؛ باید آن را اجرایی کنیم.


نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلایندگی صنایع و پالایشگاه‌های ما برای مردم مهم است و اگر آسیبی متوجه مردم شود باید جلوی آن را بگیریم، بیان کرد: اگر بی توجهی و سوء مدیریت حادث شود، ما وظیفه داریم آنجا ورود کنیم.


مرادی اضافه کرد: به عنوان عضوی از کمیسیون انرژی مجلس که سه مجموعه کلان کشور به صورت مستقیم با ما سر و کار دارد، امروز اگر بنا بر این هست که همه قوا در کنار همدیگر کار کنند و مشکلات کشور را برطرف کنند، باید تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیریم که اقتصاد و معیشت مردم را بهبود بخشیم و این اقدام زمانی اتفاق می افتد که از حواشی خود را دور نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها