مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم(ع):

کمک هزینه بهزیستی به مرکز توابخشی خیریه قمر بنی هاشم(ع)نجف آباد ناچیز است

اصفهان -جام جم انلاین -مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم(ع)نجف آباد گفت: کمک هزینه های بهزیستی و یارانه پرداختی، برای نگهداری و توانبخشی توانخواهان مرکز شهید صدوقی انجمن خیریه قمر بنی هاشم(ع) ناچیز و و طبق تعرفه سالهای گذشته است.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۳۸



به گزارش جام‌جم آنلاین اصفهان ؛علی سلیمان نژاد در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره پیشینه تشکیل
خیریه قمر بنی هاشم(ع) اظهارداشت: مردم نجف آباد در سال ۱۳۷۵ برای انجام دیالیز به اصفهان می آمدند و ساعت های زیادی را در صف انتظار در بیمارستانها می گذراندند که همین ساعت های متمادی موحب جرقه ساخت یک مرکز دیالیز در این شهر شد.
وی افزود: در نهایت انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در سال 1376با حضور 26 نفر از افراد خیر و متعهد شهر تشکیل و در شهریور ۷۸ به ثبت رسید.
مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم(ع)نجف آباد تصریح کرد: در ابتدای امر مرکز دیالیز این انجمن خیریه با هفت تخت افتتاح و اکنون بیش  ۲۱ تخت دیالیز در اختیار دارد که به زودی مرکز جدید ۵۶ تخت خوابی دیالیز به این مجموعه اضافه می شود.
وی ادامه داد:این انجمن خیریه بدون هیج گونه کمک دولتی با ۶۹میلیون تومان اولیه مرکز را راه اندازی کرد و این در حالی است که امروز هزینه خرید هر دستگاه دیالیز حدود ۵۲۰ میلیون تومان است.
سلیمان نژاد گفت:در حال حاضر بیش از ۴ هزار بیمار کلیوی،سرطانی و ام اس از غرب استان و از شهرستانهای فریدن،فریدون شهر و تیران ... و برخی استانهای مجاور جهت امور درمانی به این مرکز مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه این انجمن خیریه ای با کل بیمارستانها قرار داد دارد،بیان داشت: یکی از خصوصیات انجمن خیریه این است که از سال ۱۳۸۱ سرویس رفت و برگشت در سه شیفت روزانه برای افراد دیالیزی از درب منزل به خیریه و بالعکس مهیا و روزانه حدود ۸۰ نفر دیالیزم می شوند.
مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم(ع)نجف آباد به ارائه
سبد کالا به بیماران نیازمند این خیریه اشاره کرد و بیان داشت:توزیع سبد کالا بین خانواده های نیازمند تحت پوشش این انجمن ( به صورت ماهیانه  ، سه ماهه  ، شش ماهه و سالیانه و به مناسبتهای ویژه) بالای یک میلیون تومان توسط واحد تحقیق مجموعه اهدا می شود.
وی در ادامه صحبت های خود به مرکز توابخشی شهید صدوقی اشاره کرد و افزود:این مرکز در سال 1369 توسط سازمان مسکن و شهر سازی بنا گردید و از بهمن ماه 1371 زیر نظر اداره بهزیستی و در راستای طرح کاهش تصدی گری دولت واگذاری ارگانهای دولتی به بخش خصوص واگذار شد که به علت مخارج سنگین و عدم توانایی شرکت مذکور در مهرماه سال 1380 به انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) نجف آباد واگذار شد.
وی با بیان اینکه فقط مرکز شهید صدوقی ماهیانه یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد،تصریح کرد: متاسفانه بهزیستی به عنوان یک ارگان حمایتی از توانخواهان فقط یک مبلغ ۳۹۰ میلیون و یک ۷۰ میلیون برای این خیریه واریز کرده است و در اوج گرانی و افزایش قیمت های مایحتاج هیچ یارانه ای را اضافه نکرده و همان مبلغ یارانه ۱۴۰۰ را واریز کرده  است.
سلیمان نژاد گفت:متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی موجود نیز کمک های مردمی نسبت به قبل کمتر شده و این در حالی است انجمن خیریه علاوه بر نگهداری و خدمات شبانه روزی به افراد توانخواه پرداخت هزینه های جاری،جانبی و حقوق پرسنل را نیز دارد و اکنون روزانه برای هر فرد توانخواه مجموعه شهید صدوقی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای سه وعده غذا هزینه می کند.
وی تاکید کرد:انتظار داریم اداره کل بهزیستی توجه ویژه ای به این انجمن های خیریه ای که کار خدمات رسانی به توانخواهان جسمی و حرکتی می کند،داشته باشد.
سلیمان نژاد کمک هزینه های حمایتی سال گذشته را
۴ میلیارد و۱۸۹ میلیون تومان برشمرد و افزود: انجمن خیریه قمر بنی هاشم(ع)سالانه به طور کلی بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه در بردارد و این در حالی است که درآمد این مجموعه مبلغی معادل ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته بوده که کمبود آن از طریق فروش ملک شخصی تامین شده است.
وی ارائه خدمات این انجمن خیریه را بدون هیچ محدودیت عنوان کرد و گفت: ما در این مجموعه
۷۱۳ پرونده سرطانی،۳۱۹دیالیزی،۲۵۷ بیمار کلیوی داریم و تا کنون۹۳۴ پیوند کلیه تا کنون در این مرکز انجام شده است.

سلیمان نژاد در پایان همچنین اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۸۶ عمل قلب انجام گرفته و نیز ۳۸ مورد نیز همل قلب کودک صورت گرفته است که برخی از این بیماران به سایر بیمارستانها جهت درمان معرفی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها