مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهردر نشست با اصحاب رسانه خبرداد؛

راه اندازی خانه فن آور محیط زیست استان  در پارک علم و فن آوری بوشهر

مدیرکل محیط زیست ایلام عنوان کرد:

ایلام از جمله استان های موفق در زمینه بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی است

ایلام - جام جم آنلاین؛ مدیرکل محیط زیست ایلام گفت : ایلام از جمله استان های پیشرو و موفق در زمینه بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی است اما با این وجود انبوه نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی باعث تخریب طبیعت و آسیب رسانی به محیط زیست شده است که تداوم این موضوع سلامت محیط زیست استان را با چالش های جدی مواجه میکند.
کد خبر: ۱۳۶۹۴۰۴
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ غلامرضا ابدالی  در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست افزود: سلامت حیات وحش و جلوگیری از شکار وحوش در گرو جمع آوری اسلحه های مجاز و غیرمجاز دست مردم است که امنیت و سلامت زیستمندان طبیعت را به مخاطره می اندازد.
 
وی ادامه داد: فراخوان برای جمع آوری اسلحه ها و عدم صدور مجوز به سلاح گرم یکی از راه های جلوگیری شکار وحوش توسط دارندگان اسلحه است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یکی از مهمترین چالش های حوزه محیط زیست را واحدهای آلاینده  دانست و گفت: واحدهای آلاینده  در گذشته بدون رعایت نکات و پیوست های زیست محیطی جانمایی شده اند و اکنون باعث آلایندگی محیط زیست هستند اما در سال های اخیر طرح های جدید اقتصادی و صنعتی با پیوست های زیست محیطی و جانمایی درست و اصولی مجوز گرفته اند و افزایش صنایع سبز و کاهش واحدهای آلاینده از اهداف اصلی محیط زیست به شمار می رود.

ابدالی افزود: سال گذشته ۷۸۷ مورد مجوز ایجاد و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی صادر و با ۳۹ مورد به علت عدم رعایت ملاحظات و پیوست های زیست محیطی مخالفت شد و در امسال یک هزار و ۱۵۶ واحد صنعتی و تولیدی مورد پایش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴ واحد آلاینده به مراجع قضایی معرفی شده اند.
 
وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۸ مورد تخلف زیست محیطی کشف و در این رابطه ۲۸۵ نفر شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند و ۲۰۰ میلیون تومان ضرر و زیان حاصله به محیط زیست توسط این متخلفان ثبت شده است و ۱۳.۵ هکتار از اراضی زیر نظر محیط زیست دچار آتش سوزی شد.
 
وی در مورد تامین آب حیات وحش  گفت: با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان چهار مخزن با ظرفیت ۱۲ متر مکعب در منطقه مانشت و قلارنگ نصب شد و برای تعمیر و راه اندازی تلمبه های بادی نیز ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شد و برای منطقه کولگ نیز ۲ آبشخور همراه با یک پاسگاه ایجاد شد.

ابدالی  در مورد علوفه نشخوارکنندگان نیز اضافه کرد: احداث انبار علوفه با اعتبار یک میلیارد تومان و تامین علوفه برای وحوش با توجه به بروز خشکسالی در سطح استان از دیگر اقدامات محیط زیست استان طی ماه های اخیر است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها