مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام خبر داد:

تولد اولین گوزن زرد ایرانی در سالجاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: اولین نوزاد سال جاری سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ متولد شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۵۲
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ غلامرضا ابدالی افزود:  روند زاد و ولد گوزن های زرد این سایت تا اوایل خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:  در حال حاضر با احتساب این گوزن زرد جدید تعداد ۵۸ راس گوزن زرد در این سایت نگهداری می شوند که ۱۳ راس از آنها را گوزن های نابالغ تشکیل داده اند.

ابدالی اظهار داشت : باتوجه به پایش مداوم سلامت گوزن های محصور در این سایت، خوشبختانه هیچگونه مشکل جسمانی یا ژنتیکی در گوزن ها وجود ندارد و همه این وحوش در سلامت کامل هستند.

وی ادامه داد: به علت ازدیاد جمعیت آنها، با سازمان در مورد انتقال تعدادی از این گوزن ها به دیگر استان های متقاضی همچون یزد و خوزستان یا استان های شمالی صورت گرفته است و  ایلام آمادگی دارد تا ۲۰ راس گوزن بالغ با تعداد مشخص ماده و نر را به دیگر استان های متقاضی انتقال دهد.
 
 
لازم بذکر است گوزن زرد ایرانی یکی از گونه های در معرض انقراض و مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ ایلام دارای ۴۰ هکتار گستره است که  با انتقال ۶ راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه در سال ۸۶  کار خود را آغاز کرد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها