مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پیامی فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست را تبریک گفت و از اهمیت توجه به این موضوع در فعالیتهای این شرکت خبر داد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پیامی فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست را تبریک گفت و از اهمیت توجه به این موضوع در فعالیتهای این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۱۳

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پیامی فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست را تبریک گفت و از اهمیت توجه به این موضوع در فعالیتهای این شرکت خبر داد.

در پیام دکتر هاشم نامور آمده است:


 «محیط زیست بزرگترین موهبت از سوی پروردگار است که به همه موجودات زنده هدیه شده و حفظ آن از بزرگترین عبادات بشری محسوب می شود. بدون شک تحقق توسعۀ پایدار به معنای توسعۀ جوامع با در نظر گرفتن تأمین نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به استعدادها و توانایی های مورد نیاز آینده، نیازمند عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع ارزشمند الهی است.


در این میان، رویکرد شرکت پالایش نفت بندرعباس در حفاظت از محیط زیست، نوعی مسئولیت ذاتی است که ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مدیریت و کارکنان این شرکت داشته و همین امر نیز منشا اثرات مثبتی در این حوزه بوده است، دستاوردهایی که ماحصل در اولویت قرار دادن اصل پیشگیری به جای اصلاح در تمام فعالیت ها و تصمیم گیری ها و تهیه، تدوین و ابلاغ راهنماها و دستورالعمل های کاری در بخش محیط زیست  بوده است.


شرکت پالایش نفت بندرعباس بر اساس آرمان و مأموریت خود برای تحقق اهداف و منافع ملی با بهره گیری از کارکنان متخصص، در حوزه تولید پایدار انرژی و فرآورده‌های نفتی با کیفیت با حفظ موازین و استانداردهای زیست محیطی فعالیت دارد و به همین منظور در استراتژی این شرکت بهبود فرآیند های تولید، تحقیق و توسعه، مدیریت دانش، بهسازی، نوسازی و توسعه توانمندی توأم با حفاظت از محیط زیست، مورد اهتمام جدی قرار دارد و در این مسیر شرکت پالایش نفت بندرعباس توانسته با استقرار استاندارد مدیریت زیست محیطی ISO 14001 به منظور هماهنگ کردن فعالیت های تولیدی خود با محیط زیست و تحقق بخشیدن به استفاده صحیح از منابع انرژی منطبق با استانداردهای مذکور، کمک به اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و در نتیجه کمک به دستیابی به یک جامعه پایدار اقدامات مناسبی را اجرایی کند.


توجه به الزامات زیست محیطی در تعریف پروژه های شرکت پالایش نفت بندرعباس همواره در اولویت است که از جمله می‌توان به پروژه افزایش ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز به عنوان یکی از طرح‌های مهم زیست محیطی اشاره کرد که علاوه بر ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی بنزین و نفت گاز موجب جلوگیری از انتشار نزدیک به ۷ میلیون تن در سال آلاینده اکسید گوگرد گردید، همچنین اجرای پروژه مدیریت گازهای مشعل که از انتشار بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع آلاینده های هوا جلوگیری نمود.


نصب و راه اندازی سامانه های آنلاین پایش آلاینده های زیست محیطی هوا و پساب، امحاء و بی خطر سازی ۲۵۰۰ تن پسماند ویژه با روش پیرولیز حرارتی، پروژه پایش و پاکسازی خاکهای آلوده، پایش آبهای زیرزمینی، کاهش مصرف سوختهای مایع، تهیه و تدوین روش ها و دستورالعمل های اجرایی متناسب با الزامات، قوانین و مقررات زیست محیطی منطقه ای، ملی و بین‌المللی و همچنین اجرای طرح خود اظهاری و اصلاح فرآیندهای عملیاتی بخشی از اقدامات این شرکت به منظور صیانت از محیط زیست است.


اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست از همه همکاران در شرکت پالایش نفت بندرعباس که برای دستیابی به اهداف تعریف شده در چشم انداز شرکت پالایش نفت بندرعباس در حفاظت و صیانت از محیط زیست تلاش می‌کنند صمیمانه تشکر و قدردانی می نماینم. امید است با توکل و استعانت از خدای متعال و با بهره گیری از توان بالقوه موجود، شاهد تحقق اهداف توسعه پایدار در مجموعه معظم شرکت پالایش نفت بندرعباس باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها