سازمان حج و زیارت اعلام کرد

آغاز پیش ثبت‌نام متقاضیان اربعین

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات:

ثبت‌ نام موکب‌ های اربعین آغاز شد

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آغاز ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌ داری اربعین ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی این ستاد با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف شوند، گفت: اقدامات لازم برای بسیج حدود سه هزار موکب ایرانی و اعزام ۱۵هزار خادم اربعین آغاز شده است.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر این‌که تزریق سه دوز واکسن برای خادمان موکب‌ها اجباری است، افزود: علاقه‌مندان به راه‌اندازی موکب و نیز موکب‌هایی که پروانه‌ آن‌ها منقضی شده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org نسبت به دریافت مجوز یا تمدید پروانه اقدام کنند.

افضلی ادامه داد: با توجه به این‌که در اربعین، دمای هوا به بالای ۴۰ درجه می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود زائران به صورت «شب‌رو» مسیر پیاده‌روی را طی کنند، از این‌رو به موکب‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا تمهیدات لازم برای استراحت و اسکان زائر در روز و حرکت شبانه را بیاندیشند.

نیاز شدید به دستگاه‌ های سرمایشی، آبسردکن و یخ‌ ساز در اربعین

او با بیان این‌که به‌شدت نیازمند دستگاه‌های سرمایشی از قبیل اسپیلت، آبسردکن و یخ‌ساز هستیم، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تامین یکصد میلیون بطری آب شرب بهداشتی با همکاری برخی مؤسسات خیریه و نهادهای عام‌المنفعه صورت گرفته است.

افضلی همچنین تاکید کرد: اولویت موکب‌های ایرانی در اربعین امسال مهیا کردن محل استراحت و اسکان زائران و تامین آب آشامیدنی خنک است و در بخش تغذیه، هدف‌گذاری شده تا با مشارکت موکب‌های عراقی این کار صورت گیرد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر این‌که هرگونه اقدام در راستای اسکان، تغذیه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اربعین باید با هماهنگی و کسب مجوز از کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین صورت گیرد، گفت: خیران و علاقه‌مندان به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین می‌توانند از دو طریق مشارکت داشته باشند، مطمئن‌ترین روش اهداء نذر برای اربعین، مراجعه به درگاه ستاد توسعه و بازسازی عتبات و بخش پرداخت نذورات و انتخاب گزینه اربعین حسینی به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form است و روش دوم، اهداء کمک‌ها و نذر به موکب‌های رسمی دارای پروانه است.

افضلی با بیان این‌که میزبان اصلی مراسم پیاده‌ روی اربعین، دولت و مردم عزیز عراق هستند که انصافا کریمانه از زائران پذیرایی می‌کنند، یادآور شد: حضور موکب‌ها و خادمان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها