شهردار بندرعباس به مناسبت هفته محیط زیست پیامی صادر کرد.
شهردار بندرعباس به مناسبت هفته محیط زیست پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۶۹۰۳۸

 

هرمزگان-جام جم انلاین-شهردار بندرعباس به مناسبت هفته محیط زیست پیامی صادر کرد.

 

در پیام «مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس  آمده است:

 

اهميت محيط زيست با اهميت دوران رشد  انسان از زمان كودكي تا بزرگسالي برابري ميكند زيرا در همه مراحل زندگي يك فرد محيط زيست در زندگي افراد دخيل است و پيوندي عميق بين تكاپوي انسانها براي ساختن زندگي بهتر و حفظ محيط زيست وجود دارد كه معمولا در فراز و نشيب هاي زندگي بشر گاهي اين پيوند به فراموشي سپرده مي شود و محيط زيست به چالش كشيده مي شود.


محيط زيست همواره با رشد تكنولوژي و پيشرفت صنعت در خطر بوده است دنياي  صنعتي  امروز با تخریب جنگل ها و نابودي فضاهاي سبز و پژمردگى و مرگ گل و گیاه روبه روست ،پیشرفت بی رویه صنعت، صفا، یک دلي و پیوندهای استوار خانوادگي را از مردم صنعت زده گرفته و روانشان را رنجور و افسرده ساخته است، 
تصور بشر و زندگي بشر بدون جنگل مراتع و سر سبزي دشتها يك فاجعه است امروزه در شهر ها پيرامون ما را آهن سيمان و بتن و دود آلودگي هاي متنوع فرا گرفته و تقريبا طبيعت بي كس و تنها مانده و به حال خود رها شده است.


انسانهاي زيادي در دنياي مدرن و صنعتي به دليل فاجعه هاي زيست محيطي سرگردان مي باشند انواع و اقسام افات و بلاهاي طبيعي و زيست محيطي نتيجه ناديده گرفتن طبيعت و محيط زيست است روز جهاني محيط زيست فرصتي است براي ياداوري و تفكر جدي پيرامون مساله زندگي انسان و ارتباط آن با محيط زيست انسانها براي بقا نياز به سرزندگي شادابي طراوت و حس خوب و ارتباط با طبيعت دارند و غرق شدن در دنياي صنعتي هرگز نميتواند انسان را به طراوت و سر زندگي برساند.


تكنولوژي و صنعت فقط بخشي نيازهاي ادمي را بر آورده ميكند اما محيط زيست سالم و با طراوت و سر زنده دنياي ما را جاي زيبا با طراوت تر و امن تر براي بقا مي رساند، احيا و آبادي زمين بر اساس زيست سالم و پاك ميتواند بسياري از مشكلات روحي رواني و افسردگي هاي بشر امروز را پايان دهد.



١٥ خرداد روز جهاني محيط زيست در تقويم فقط يك روز براي ياداوري نيست بلكه اهميت ودرجه اعتبار محيط زيست را بايد در اين روز آنقدر پر رنگ كنيم كه سراسر كره خاكي جنبشي بزرگ را شكل دهد تا در هياهوي زندگي هاي شهري و صنعتي با آغوشي باز از محيط پيرامون خود مراقبت و محافظت نماييم.

 
قطعاهيچ جايگزيني براي بشر دربرابر محيط زيست وجود ندارد و همه موجودات گياهان و جانوران براي تكميل چرخه زندگي سالم در روي كره زمين بايد وجود داشته باشند تا يك چرخه كامل از زندگي موجودات شكل پذيرد .


به همان اندازه كه بشر براي حيات خويش به تكنولوژي و صنعت نياز دارد براي آسودگي خاطر و زنده ماندن زمين و حفظ طراوت روحي و رواني خويش و براي سالم ماندن در دنياي صنعتي به يك چرخه زيستي طبيعي و بر آمده از ذات طبيعت نيازمند است اين روز ميتواند مبارك ترين روز براي زمين و انسان باشد در صورتي كه محيط زيست همواره اولويت زندگي بشر باشد.


«مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها