بررسی زمین لرزه ‌های هفته گذشته

قصرشیرین ۶ بار لرزید | ثبت زلزله ۴ در ماسوله

در هفته گذشته قصرشیرین استان کرمانشان با ۶ زلزله لرزید ضمن آن جناح استان هرمزگان با زلزله ۴.۵ و پلان استان سیستان و بلوچستان با زلزله ۴.۱ لرزیدند.
کد خبر: ۱۳۶۸۸۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، در هفته گذشته قصر شیرین استان کرمانشاه با زلزله‌هایی به بزرگای ۴.۳، ۴، ۳.۹، ۳.۴، ۳.۵ و ۳.۶ لرزید.

علاوه بر آن ماسوله استان گیلان با زلزله‌ای به بزرگای ۴، جناح استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ و پلان استان سیستان و بلوچستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزیدند.

به گفته دکتر علی بیت‌اللهی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جانمائی رومرکز زلزله چهار ماسوله نشان می‌دهد که این رخداد لرزه‌ای در مجاورت امتداد گسل ماسوله واقع شده و احتمال داده می‌شود جنبائی این گسل موجب رخداد زلزله ۴ این منطقه شده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۷ خرداد

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵، خرامه استان فارس زلزله ۲.۹، بالاده استان فارس زلزله ۲.۸، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۶، ماکو استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ و بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۸ خرداد

در قصر شیرین استان کرمانشاه زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در سه کیلومتری قصر شیرین و ۲۵ کیلومتری سرپل ذهاب استان کرمانشاه و ۲۹ کیلومتری عراق بوده است. زلزله ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در باغین استان کرمان زلزله ۲.۵ و آوج استان قزوین زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۸ رخ داد.

پارسیان استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری پارسیان و ۲۷ کیلومتری بندر مقام استان هرمزگان و ۲۹ کیلومتری لامرد این استان گزارش شد.

بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری بندر گناوه، ۳۳ کیلومتری امام حسن و ۳۷ کیلومتری بندر ریگ این استان گزارش شد.

دوشنبه ۹ خرداد

قصرشیرین استان کرمانشاه بعد از یک زلزله ۳.۴ با زمین‌لرزه دیگری به بزرگای چهار در عمق هشت کیلومتری لرزید.

در راور استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

ماسوله استان گیلان زلزله‌ای به بزرگای چهار در عمق هشت کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری ماسوله، ۱۵ کیلومتری آب بر و ۲۱ کیلومتری چورزق استان زنجان گزارش شد.

سه شنبه ۱۰ خرداد

در قصرشیرین زلزله‌های ۳.۵ در عمق ۹ کیلومتری، ۲.۶، ۳.۹ در عمق هشت کیلومتری و در خانوک استان کرمان زلزله ۲.۹، کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۸، سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

چهارشنبه ۱۱ خرداد

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸، شهرپیر استان فارس زلزله ۲.۵، دوزین استان گلستان زلزله ۲.۸، شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ نیل استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد.

جویم استان فارس بعد از دو زلزله ۲.۶، با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق هفت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری جویم، ۳۰ کیلومتری شهر پیر و ۳۶ کیلومتری حاجی آباد این استان بوده است. زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۷ از دیگر پس‌لرزه‌های این زلزله بوده است.

قصر شیرین استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۹ کیلومتری لرزید.

جناح استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری جناح و ۳۸ کیلومتری بستک استان هرمزگان و ۳۹ کیلومتری اهل استان فارس بوده است.

در گراب سفلی استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری گراب سفلی، ۱۹ کیلومتری چرام و ۲۶ کیلومتری دهدشت این استان گزارش شد.

سرجنگل استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۴۷ کیلومتری سرجنگل، ۸۵ کیلومتری نصرت‌آباد و ۹۳ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۱۲ خرداد

در آبگرم استان قزوین دو زلزله ۲.۸، دهرم استان فارس زلزله ۲.۷ رخ داد.

ریز استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری ریز و ۴۲ کیلومتری جم بوشهر و ۳۳ کیلومتری دهرم استان فارس گزارش شد. زلزله ۳.۷ در عمق ۲۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

جمعه ۱۳ خرداد

در جناح استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۸ کیلومتری جناح و ۳۸ کیلومتری بستک استان هرمزگان و ۳۷ کیلومتری اهل استان فارس گزارش شد.

پلان استان سیستان و بلوچستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۹ کیلومتری پلان، ۴۴ کیلومتری قصرقند و ۶۰ کیلومتری نگور این استان بوده است.

در قاسم آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ و فراشبند استان فارس زلزله ۲.۷ رخ داد.

در ارزوئیه استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۶ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان و ۵۳ کیلومتری حاجی آباد و ۵۶ کیلومتری فارغان استان هرمزگان بوده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها