تیلر کشاورزی از جمله ماشین آلات کشاورزی و باغداری بسیار پرکاربرد در زمینه‌های مختلف از جمله شخم زنی می‌باشد که برای رسیدن به نتیجه در کار باید از بهترین تیلر کشاورزی که با نوع کار شما هماهنگی لازم را داشته باشد، استفاده نمایید.
کد خبر: ۱۳۶۸۶۸۱

تیلر کشاورزی جز ماشین آلات سبک در این حرفه محسوب می شود و به نسبت، وزن سبک و ابعاد جمع و جوری دارد. استفاده از این دستگاه به سبک کردن خاک کمک می کند.

می توان ادوات مختلفی از جمله گاوآهن، سمپاش و بسیاری موارد دیگر را بر روی این ماشین نصب و از آن استفاده کرد. در زمان خرید تیلر کشاورزی باید به حجم و قدرت موتور و نوع چرخ های آن توجه داشت.

تیلر کشاورزی

تیلر کشاورزی

یکی از تجهیزات و ماشین آلات سبک که کاربرد آن در باغداری و کشاورزی می باشد، تیلر کشاورزی است که استفاده از بهترین تیلر کشاورزی می تواند در روند کار و داشتن نتیجه مطلوب بسیار موثر باشد. این دستگاه را به تراکتور کوچک تشبیه می کنند. تیلرها با کمک 2 چرخ عقب حرکت می کنند و موتور آن به دو صورت بنزینی و یا دیزلی می باشد.

یکی از مزایای این دستگاه که موجب می شود نسبت به سایر ادوات کشاورزی برتری داشته باشد، امکان نصب و اتصال لوازم و تجهیزات دیگری همچون گاوآهن، پمپ، روتیواتور، سمپاش و بسیاری موارد دیگر مورد نیاز در کار به آن می باشد که این اتصال با کمک کوپلینگ و یا گاردون امکان پذیر می شود. این موضوع باعث می شود تا تیلر شما به یک دستگاه چند منظوره تبدیل شود. به دلیل کوچک بودن، نقل و انتقال و کار با آن نیز بسیار ساده تر از ماشین آلات بزرگی همچون تراکتور است.

کاربرد تیلر در کشاورزی و باغداری

همانطور که به آن اشاره شد، تیلر از جمله تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و باغداری است که موجب می شود تا کلوخ های خاک خرد شده و در نهایت بستری نرم به منظور کشاورزی فراهم شود تا ریشه گیاهان مختلف بتوانند به سهولت رشد کنند. با کمک بهترین تیلر کشاورزی می توان تا عمق زیاد عمل شخم زدن را انجام داد و در واقع موجب سبک شدن خاک می گردد. به منظور رسیدن به این اهداف باید از بهترین تیلر کشاورزی که تناسب لازم را از بابت کارایی و قدرت با زمین ما دارند انتخاب کرد. همچنین می توان با کمک این دستگاه کود و کمپوست را با یکدیگر مخلوط کرد.

از دیگر کاربردهای این دستگاه، از بین بردن علف ها و علف کنی، تسطیح زمین، درو و سله کشی و حتی استفاده در سمپاشی، بارکشی و حتی آب کشی می باشد. اندازه تیلرها متفاوت است و سایز کوچکتر آن به شما کمک می کند تا در باغداری بتوانید به راحتی در بین درختان حرکت کرده و کارهای لازم را انجام دهید.

انواع تیلر کولتیواتور

تبار کولتیواتور

تیلرها از بابت سوخت مورد نیاز موتور به دو دسته بنزینی و دیزلی تقسیم بندی می شوند. اما در دسته بندی دیگری آنها را بر اساس چرخ ها تقسیم بندی می کنند. در واقع هر کدام از آنها برای کار در محیطی خاص در نظر گرفته شده اند که باید بهترین تیلر کشاورزی را بر اساس نوع کاری که می خواهید با آن انجام دهید، انتخاب و خریداری نمایید. در دسته بندی تیلرها بر اساس نوع چرخ، به چرخ لاستیکی، چرخ آهنی استوانه ای و چرخ آهنی پره دار تقسیم بندی می شوند.

انتخاب بهترین تیلر کشاورزی بر اساس نوع کار

همانطور که اشاره شد برای کارهای کشاورزی و باغداری خود باید مناسب ترین ها را انتخاب نمایید. در صورتی که بخواهید در زمین هایی سفت و سخت با این دستگاه کار کنید، بهترین تیلر کشاورزی انتخابی شما باید از نوع چرخ آهنی پره دار باشد که البته اندازه های چرخ نیز می تواند متفاوت باشد.

به منظور انجام کارهای دشوار و به منظور نیاز به دستگاهی پرقدرت برای شخم زدن و یا کار در شالی ها بهترین تیلر کشاورزی می تواند نوع چرخ آهنی استوانه ای باشد. تیلر چرخ لاستیکی از پرکاربردترین نوع تیلر می باشد و برای انجام کارهای سبک بهترین انتخاب خواهند بود. بار بردن در سطوح صاف، انجام کار در محیط های هموار و نرم و همچنین حرکت در خیابان از دیگر موارد استفاده از این تیلر می باشد.

ویژگی های مهم در خرید بهترین تیلر کشاورزی

در زمان خرید تیلر یکی از آیتم هایی که باید حتما به آن توجه ویژه داشته باشید، مشخصات فنی دستگاه می باشد که قطعا در قیمت تیلر نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

اغلب تیلرها 2 دنده هستند که دنده سبک آن برای سرعت های بالا و دنده سنگین آن برای سرعت های کم مورد استفاده می باشد که بیشتر در مزارع و باغات از آنها استفاده می شود. در دسته بندی دیگر می توان آن را بر اساس کلاچ در نظر گرفت که در دو نوع کلاچ اصلی و فرعی تقسیم بندی می شوند. همچنین نوع چرخ ها که قطعا در زمان انتخاب باید بر اساس نوع کاری که با دستگاه انجام می شود، در نظر گرفته شود. همچنین نوع اتصال تیلرها برای متصل شدن به سایر ادوات و قدرت و توان موتور تیلر(که به طور معمول بین 5 تا 12 اسب بخار) از دیگر موارد قابل توجه می باشد. نوع سوخت مصرفی در تیلر از دیگر موارد فنی دستگاه است که باید در نظر گرفته شود. همچنین نوع روشن شدن دستگاه نیز در انتخاب موثر می باشد. تیلرها به دو صورت هندلی و یا از طریق استارت روشن می شوند.

تیلر باغی

یکی از لوازم مورد نیاز و پرکاربرد برای باغداران تیلر باغی می باشد که هم به منظور جابجایی برخی لوازم می توان از آن به عنوان یک تراکتور کوچک استفاده کرد و هم به منظور نرم کردن لایه های سفت زمین باغات و مابین درختان و فراهم کردن بستری مناسب برای کشت گیاهان مختلف مورد استفاده می باشد. در واقع برای انجام عملیات خاک ورزی بهترین وسیله می تواند تیلر باغی باشد. در واقع با کمک آن می توان کلیه عملیات کاشت، داشت و برداشت را در باغات به سهولت انجام داد.

در باغات مختلف از بهترین تیلر کشاورزی یا باغی می توان به منظور ایجاد نهرهای کوچک، سمپاشی، نابودی علف های هرز و همچنین هموار کردن زمین استفاده کرد.

پارامترهای مهم در قیمت تیلر باغی 

در زمان خرید تیلر با قیمت های مختلفی مواجه می شوید که این اختلاف قیمت متاثر از عوامل مختلفی به شرح زیر می باشد.

نوع دستگاه، برند آن، قدرت و توان دستگاه تیلر مورد نظر، نوع کاری که می خواهید با تیلر مورد نظر انجام دهید، مساحت زمین و همچنین قابلیت اتصال ادوات به آن از جمله عواملی هستند که در قیمت تیلر کشاورزی می توانند تاثیر مستقیم داشته باشند. در زمان خرید بهترین تیلر کشاورزی برای شما هماهنگ ترین نوع برای کاری که می خواهید با آن انجام دهید، می باشد. یکی دیگر از موارد مهم و موثر در قیمت جنس تیغه ها و فرم طراحی آن می باشد. در نهایت کلیه عواملی که به عنوان مشخصات و ویژگی ها بیان شد در قیمت نهایی تیلر موثر خواهند بود.

نحوه انتخاب مناسب ترین و بهترین تیلر کشاورزی

تیلر در ویترین نت

با توجه به اینکه برندهای مختلفی از تیلر کشاورزی و باغی موجود می باشد، سطح کیفیت موتور و قطعات و لوازم جانبی می تواند نقش موثری در انتخاب بهترین تیلر کشاورزی داشته باشد. توان دستگاه و طراحی درست آن از بابت اصول ایمنی و ارگونومیکی از دیگر موارد موثر در انتخاب می باشد. از دیگر عوامل در انتخاب بهترین تیلر کشاورزی می تواند اندازه این دستگاه باشد. به طور مثال برای استفاده از تیلر در اطراف و یا دور درختان باید از سایز کوچکتر آن استفاده کرد که قطعا قیمت آن از سایز بزرگتر دستگاه تیلر کشاورزی مناسب تر می باشد. همچنین می‌تواند با مراجعه به سایت ویترین نت استعلام قیمت بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت سمپاش پشت تیلری

یکی از کارهای اساسی که در کشاورزی و باغداری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، سمپاشی است. حال برای بهتر انجام شدن آن می توان از تکنولوژی و ماشین آلات مناسب استفاده کرد که یکی از بهترین ها و کاربردی ترین آنها سمپاش پشت تیلر می باشد. برای استفاده باید قاب تیلر را باز کرده و سمپاش را به آن متصل کرد. قطعا یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت این نوع از سمپاش، مقدار فشار و در واقع قدرت پمپ آن می باشد. همچنین حجم مخزن سمپاش از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت این وسیله خواهد بود.

قدرت موتور و نوع موتور که تعداد پیستون ها را مشخص می کند نیز از عوامل تاثیرگذار دیگر می باشد. در واقع سرعت چرخش پمپ که میزان جریان خروجی را تعیین می کند، بر قیمت نیز موثر خواهد بود.

قطعا یکی از عوامل موثر در انتخاب بهترین تیلر کشاورزی، قیمت آن می تواند باشد. متاسفانه با توجه به نوسانات بازار و عوامل موثر در آن، قیمت تیلر کشاورزی نیز دستخوش تغییراتی می شود. با توجه به کارکردی که دارد در نهایت قیمتی مقرون به صرفه دارد زیرا کارایی آن بسیار بالا می باشد و شما با تهیه تیلر، مانند آن است که چندین وسیله مورد نیاز در کشاورزی و باغداری را تهیه کرده اید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها