مدیر سازمان حج و زیارت استان یزدخبرداد؛

اعزام یک هزارو 680 نفرزائر یزدی به حج تمتع

یزد - مدیر سازمان حج و زیارت استان یزد گفت : در سال جاری بیش از یک هزارو 680نفر از حجاج یزدی در قالب 14کاروان به سرزمین عربستان اعزام می شوند و پروازهای حجاج طی روزهای پنجم تا 7تیرماه از فرودگاه شهید صدوقی یزد آغاز خواهد شد .
کد خبر: ۱۳۶۸۶۷۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،علی اصغر شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : امسال بعد ازدوسال از تعطیلی مراسم حج امسال شاهد اعزام  زوارایرانی به سرزمین وحی هستیم وسهمیه امسال استان شامل 14کاروان با بیش از یک هزارو 680 نفر می باشد .

وی افزود: 930نفر از حجاج را بانوان و 750 نفر را آقایان تشکیل می دهند وجوان ترین زائر متولد 7مرداد 54 است و به دلیل محدویتهای کرونایی اعمال شده از سوی کشور میزبان برهمین اساس تنها زائرانی که تاریخ تولدشان پس از 04/10/1336 است یعنی دارای سن کمتر از 65سال هستند مجاز به حضور در مراسم حج امسال هستند که باید حتما ضمن انجام تست کرونا دو مرحله تزریق واکسن کرونا از نوع سینوفارم یا استرازانکا را انجام داده باشند می توانند در این مراسم شرکت کنند.

شریفی با بیان اینکه  پروازهای حجاح طی روزهای پنجم تا 7تیرماه  از فرودگاه شهید صدوقی یزد اغاز خواهد شد گفت : تاکنون اطلاعات  398 نفر از زوار برای صدور ویزا ثبت شده و مابقی نیز بر اساس برنامه زمان بندی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حج امسال 4 پزشک همراه کاروان حجاج هستند وتعداد عوامل همراه  حجاج نیز 70نفر مدیر ، روحانی و دیگر عوامل اجرایی حضور دارند.

 مدیر سازمان حج و زیارت استان با اشاره به برخی از برنامه های هفته حج  دراستان گفت: همایش استانی حج درروز جمعه 20خرداد ماه در سالن شهد حاجی مهدی شاهدیه با حضو رتمام حجاج برگزار می شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه سوغات ویژه حجاج خبر داد و افزود : این نمایشگاه از سال 91 در استان اغاز شده  وخوشبختانه در آخرین نمایشگاه که در سال 98برگزار شد بیش از 9میلیارد تومان سوغات از تولیدات داخل کشورمان توسط زوار استان خریداری شد .

شریفی در خصوص اعزام زائران نیز به عتبات عالیات نیز گفت : در حوزه عتبات نیز محدویت های ی کرونایی با عث کم شدن اعزام ها در دو سال گذشته شد ولی از 27اذر سال 1400اولین گروه زائران استان شامل 150نفر به صورت هوایی به عتبات اعزام شده اند که این رقم تا پایان سال گذشته به بیش از 2هزارو 400 نفر در قالب  افزون بر 60گروه رسیده است.  

  شریفی خاطر نشان ساخت : از ابتدای امسال  نیز تعداد یک هزارو 830نفر در قالب 35گروه برای اعزام به عتبات عالیات ثبت نام کرده اند که در زمان های مقرر اعزام هاصورت خواهد گرفت .

 وی راجع به مراسم اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: سهمیه سال گذشته استان 600نفر بوده و لی با توجه به استقبال یزدی ها در نهایت این سهمیه به 935نفر افزایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها