اعزام بیش از 3 هزار زائر یزدی به سرزمین وحی

یزد- علی اشرف گفت: امسال سه هزار و ۷۵ زائر یزدی از سوم تا هفتم خردادماه از محل فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) به سرزمین وحی و حج تمتع اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۰۸۹۲۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر حج و زیارت استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  نخستین گروه زائران یزدی، سوم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند وجوان‌ترین و مسن‌ترین زائران حج تمتع این استان امسال به ترتیب ۱۳ و ۸۸ سال سن دارند.

علی اشرف گفت: امسال سه هزار و ۷۵ زائر یزدی در قالب ۲۰ کاروان و ۱۴ پرواز از سوم تا هفتم خردادماه از محل فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) به سرزمین وحی و حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۵۲۷ نفر از زائران آقایان و بقیه بانوان هستند و امسال ۲۰ مدیر کاروان، ۲۰ معاون کاروان، ۲۰ خدمه و ۲۰ روحانی کار حج را انجام می‌دهند و اولین گروه زائران یزدی ساعت ۱۰:۳۰ روز سوم خرداد با حضور مسئولان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان با بیان این که پس از ۲۰ سال کاروان ویژه جانبازان کشور به مدیریت یزد به سرزمین وحی اعزام می‌شود، اظهار داشت: مازندران، یزد و تهران اولین پروازهای حج امسال را خواهند داشت لذا یکسری از برنامه‌های هفته حج با توجه به همزمانی با اعزام حجاج یزدی، زودتر از هفته مذکور برگزار شد.

وی در همین رابطه از برگزاری مراسم مناسک حج، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی و برپایی غرفه سوغات حج با هدف جلوگیری از بازارگردی زوار در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: تجدید میثاق با سومین شهید محراب، یادواره شهدای حج و زیارت، سخنرانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان در نماز جمعه هفته جاری، اهدای خون کارگزاران، برگزاری نمایشگاه عکس حج در محل حج و زیارت استان و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر حج و زیارت استان هزینه تمام شده سفر حج برای زائران یزدی را بین ۱۱۴ تا ۱۳۹ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: ۶۰ درصد هزینه ارزی زائران صرف تامین مسکن می‌شود، ضمن این که علاوه بر افزایش هزینه مشاعر، از حج سال گذشته ۱۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده شده است و کشور عربستان این هزینه‌ها را به دلار اخذ می‌کند که با توجه به افزایش ارزش دلار در کشورمان، افزایش تعرفه حج را برای زائران کشورمان شاهدیم، البته در این رابطه سعی شده با تدابیر اتخاذ شده، قیمتها را تعدیل کنیم.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها