مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه ملی اشتغال و کسب و کار مشتمل بر بانک اطلاعات جامع از مشخصات و ویژگی های شغلی جمعیت در سن کار کشور، استانداردسازی و طبقه بندی حرف و مشاغل و بانک اطلاعات کارفرمایان(بنگاه ها ) طراحی و راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۳۶۸۶۰۸

کردستان- جام جم آنلاین-فرزاد پیشکاری روز چهارشنبه در گفتگو باخبرنگاران در سنندج گفت: سامانه ملی اشتغال و کسب و کار مشتمل بر بانک اطلاعات جامع از مشخصات و ویژگی های شغلی جمعیت در سن کار کشور، استانداردسازی و طبقه بندی حرف و مشاغل و بانک اطلاعات کارفرمایان(بنگاه ها ) طراحی و راه اندازی شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: ازمزایای راه اندازی این سامانه کمک به سنجش صلاحیت حرفه ای مورد نظر کارفرمایان برای انتخاب نیروی کار درخواستی و نیز تسهیل دستیابی به فرصت های شغلی مطلوب بیکاران می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد:متقاضیان جویای کاربا ثبت اطلاعات شغلی، تحصیلی، مهارتی و ...، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی میتوانند در این سامانه. ثبت نام نمایند ومشخصات خودرا بارگذاری نمایند.

پیشکاری در ادامه بیان داشت: در کنار این سامانه نیز مراکز کاریابی زیر نظر اداره تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان نیز وجود دارند که پل ارتباطی میان متقاضیان جویای کار و کار فرمایان می باشند و میتوانند با ثبت نام و دادن رزومه کاری در این مراکز شغل مورد نظر خود را پیداکنند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی درادامه  به فعالیت 11مرکز کاریابی در سطح استان کردستان اشاره کرد و افزود:این تعداد مراکز کاریابی برای متقضایان جویای کار می باشد که میتوانندبا ثبت نام در این مراکز  از این طریق با کارفرمایان لینک شوند.

وی یکی مشکلات بیکاری در جامعه امروزی را نبود مهارت عنوان کرد و گفت:بیش از 50درصد فارغ التحصیلان استان کردستان فاقد مهارت های لازم هستند که این موجب افزایش بیکاری در سطح استان کردستان شده است .

 پیشکاری درخصوص ارائه خدمات به  مشاغل خانگی نیز گفت: در بحث مشاغل خانگی بنا به قانون مجلس یکی از وظایف اداره تعاون ،کارو رفاه اجتماعی حمایت و ساماندهی و‌پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی است همچنین اعطای مجوز و برگزاری نمایشگاه و پیگیری برای ایجاد بازارچه های فروش محصولات تولیدی نیزاز  اهم حمایت های این اداره کل ازبخش مشاغل خانگی خواهد بود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها