رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت : پیگیری هایی برای انتقال خط راه آهن یزد انجام شده و بحث اصلی مربوط به قطارهایی باری است که مشکلاتی رابرای مردم  بوجود آورده است .
کد خبر: ۱۳۶۸۴۰۱

 به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، عزیز الله سیفی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : پیگیری هایی برای انتقال  خط راه آهن یزد انجام شده  و بحث اصلی مربوط به قطارهایی باری است که مشکلاتی رابرای مردم  بوجود اورده  و ارزش معاملاتی زمین از سوی دارایی امسال  به شدت افزایش یافته  وما تلاش زیادی داشتیم که این نرخ کاهش پیدا کند اما از سوی دارایی  پذیرفته نشد .

 وی افزود : سال گذشته الویت اصلی شهرداری و شورای شهر تکمیل پروژه ها ی نیمه تمام بود وما تمام تلاش خود را کردیم  که معضلات این پروژه ها برطرف شود  و زمینه تکمیل این طرحها نیز فراهم شود و امسال هم علاوه برادامه تکمیل پروژه ها ی نیمه تمام از جمله فرهنگسرای بهمن ، پارکینگ فرخی  و موارد مختلف، دیگر پروژه ها ی جدید هم در نظر گرفته شده و برای هر سال  یک پروژه  بزرگ در شهر یزد اجرا می شود که در سال جاری پروژه  تقاطع غیر هم سطح محمود آباد در حال برنامه ریزی است و قصد داریم هرچه سریعتر رونداجرایی آن اغاز شود .

سیفی با اشاره به اینکه روند بررسی  بودجه بدون حتی یک روز وفقه کاری تصریح کرد :شهرداری در زمان مقرر لایحه بودجه را به شورا ارائه داد و شورای شهر هم د رزمان مقرر کار را انجام داد.

مراحل بررسی  و تصویب بودجه براساس برنامه زمانبندی  اجرا شده است

 وی در مورد تصویب بودجه شهرداری گفت : تمامی اطلاعات مربوط به بودجه در سایت شفافیت قرار گرفته و مراحل بررسی و تصویب ان نیز بدون تاخیر و وقفه براساس برنامه زمانبندی اجرا شده است .

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد : بودجه سال گذشته شهرداری یزد هزارو 800میلیارد تومان بوده که به نظر می رسد هزارو 700میلیارد تومان آن  محقق شد و رقم دقیق  بودجه محقق به زودی اعلام خواهد شد و بودجه سال جاری شهرداری هم نیز 2هزارو 227میلیارد تومان می باشد که بخش عمده ای از این رقم مربوط به پروژههای عمرانی است و سهم امسال پروژههای عمرانی از بودجه سال جاری شهرداری 68درصد بوده که 32درصد از این میزان مربوط به هزینه های جار ی است .

وی تصریح کرد : در تمام طرح ها ی تصویبی شورا حقوق مردم در نظر گرفته شده به عنوان مثال با توجه به اینکه این نرخ در شهرداری به عنوان نرخ پایه  محاسبه می شود بخش ها ی مختلفی را هم تحت تاثیر قرارمی دهد به شهرداری پیشنهاد دادیم با دریافت لایحه  از شهرداری بخشی از هزینه ها در این حوزه کاهش دهد.

 سیفی در خصوص وضعیت حمل ونقل شهری یزد هم گفت : در بحت حمل و نقل  شهر ی هم مجموعه مدیریت شهری و هم شهروندان  مشکل دارند و علیرغم هزینه ها ی زیادی که برای این سامانه صورت گرفته مردم یزد استقبال چندانی از حمل و نقل شهر ی ندارند .

وی خاطرنشان ساخت  : طبق قانون 30 درصد هزینه ی این سامانه با ید توسط دولت پرداخت شود که سا لها است که هزینه ها پرداخت نشده  و 30 درصد هزینه باید توسط شهرداری تامین شود و 30درصد ما بقی هم  از طریق سامانه بلیط فروشی تامین شود  که به دلیل استقبال پائین مردم ازبخش حمل و نقل شهر ی هزینه این بخش هم تامین نشده و 10درصد باقی مانده هم مربوط به سایر درآمدهایی است که شرکت ها دارند.

سیفی با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت شورا ی شهر ششم یزد عنوان کرد : در این مدت 153طرح توسط شورا  به تصویب رسیده است .

 سرانه فضا ی سبزی یزد نصف سرانه استاندارد است

 نایب رئیس شورای شهر یزد هم در این نشست اظهارداشت : سرانه فضای سبز شهر یزد  13متر می باشد در حالی که سرانه فضای سبز استاندارد 25متر مربع است و مجموعه شهرداری و شورای شهریزد تمام تلاش خود را دارد تا این سرانه به حداقل سرانه استاندارد برسد .

  ناصر حیدری در خصوص مشکلات خط راه آهن درون شهر هم گفت :خط راه آهن علاوه بر اینکه مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و هم اینکه به دلیل قرار گرفتن در کنارمخازن سوخت نیز بسیار پر خطر می باشد .

وی افزود : بررسی جابجایی خط راه اهن  و مخازن سوخت در نشست شورا ی شهر با حضور استانداریزد برگزار شد و مقرر گردید تا مطالعات اولیه توسط  کمیته مربوطه مشخص شود و به عنوان  طرح های سفر دوم رئیس جمهور به استان ارائه شود.

 حیدری تصریح کرد : با رفع این دو معضل در شهر یزد و انتقال لخطوط راه آهن به خارج از محدوده شهری  علاوه براینکه  مشکلات بسیاری از مردم بر طرف شده  بلکه آسایش و ارامش بسیاری نیز به شهروندان باز می گردد.

وی باشاره به خاموشی ها ی معابراستان گفت: در خواست ما بهه صورت جدی این بود که  خاموشی بیشتر از 50درصدی درسطح شهر نداشته با شیم اما به دو دلیل مشکلات زیاد در ارتباط با کمبود برق و همچنین با روانی آن در حوزه صرفه جویی، توزیع برق بر اجرای این خاموشی تاکید داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها