به گزارش جام جم آنلاین لرستان ،علی جهانی با بیان اینکه وظیفه اصلی و ذاتی این ادارهکل صیانت از حقوحقوق کارگر و کارفرماست، اظهار کرد: مشاورین و کارشناسان روابط کار با تلاش و پیگیری مجدانه در واحدهای اقتصادی استان با ارتقاء سطح دانش شرکای اجتماعی و تنظیم صحیح روابط کار، بازرسی و نظارت مستمر بر پرداختیها و حقوق قانونی کارگران با تشکیل اتاق مشاوره و فعالسازی نهادهای عرفی درون کارگاهی، سعی میکنند تا شکایات بین کارگر و کارفرما کاهش دهند.
وی با اشاره به کاهش دادخواستهای واصله در سال ۱۴۰۰، افزود: در سال گذشته ۵ هزار و ۷۱ پرونده در هیأتهای تشخیص و یک هزار و ۵۸۹ پرونده در هیأتهای حل اختلاف منجر به صدور رأی شدهاند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه حل دعاوی بین کارگران و کارفرمایان بهصورت سازشی یکی از مهمترین سیاستهای اتخاذ شده همکاران این ادارهکل است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۴۱ پرونده از کل آرای صادره در سال ۱۴۰۰، با همکاری و مشاوره تخصصی با کارگران و کارفرمایان منجر به سازش شده که میتوان گفت ۴۲ درصد از دادخواستهای رسیدگی شده در مراجع تشخیص و حل اختلاف با سازش حلوفصل میشوند.
جهانی با اشاره به مدت زمان رسیدگی به پروندههای در مراجع رسیدگی به این دادخواستها، اضافه کرد: برای بررسی و رسیدگی به شکایات واصله کارگر و کارفرما ۲۴ هیأت تشخیص و ۱۰ هیأت حل اختلاف در سطح ادارات استان وجود دارد و میانگین مدتزمان رسیدگی به این پروندهها حدود ۴۰ روز است.
وی بیان کرد: مهمترین سیاست این ادارهکل صیانت و امنیت از نیروی کار و اشتغال پایدار است که این مهم درگرو حفظ بنگاههای اقتصادی و پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان است