سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد

آبله میمون به ۲۰ کشور نفوذ کرده است

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

تزریق واکسن فلج اطفال برای حجاج ایرانی ضروری است

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق واکسن فلج اطفال به دلیل احتمال آلودگی کشورها به این ویروس برای حجاج ایرانی ضروری است.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم قادری افزود: با توجه به اینکه احتمال آلودگی کشور‌ها به ویروس فلج اطفال افزایش یافته است، بر اساس تاکید سازمان جهانی بهداشت، افرادی که امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند باید این واکسن را تزریق کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس برگزاری جلسه‌ای با مسوولان سازمان حج و زیارت، تزریق واکسن فلج اطفال برای حجاج ایرانی بصورت بخشنامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و افراد واجد شرایط ملزم به دریافت این واکسن هستند.

قادری با بیان اینکه واکسن فلج اطفال در کشور موجود است، ادامه داد: در حال حاضر مراکز بهداشتی در همه شهر‌ها علاوه بر واکسن مننژیت واکسن فلج را نیز به‌اندازه کافی در اختیار دارند و زائران باید این دو واکسن را از هفته جاری تزریق کنند.

وی تصریح کرد: لازم است حجاج چهار هفته قبل از اعزام ضمن مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل زندگی، واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

واکسن فلج اطفال از بدن در مقابل بیماری پولیو یا همان فلج اطفال محافظت می‌کند. فلج اطفال یک بیماری بسیار عفونی است که به وسیلۀ ویروسی که به سیستم عصبی حمله می‌کند ایجاد می‌شود. قبل از اینکه این واکسن در سال ۱۹۵۴ ساخته شود، سالانه هزاران مورد فلج اطفال گزارش می‌شد و هر ساله، هزاران نفر در اثر ابتلا به این بیماری می‌مردند.

تا ۹۵ درصد از افراد مبتلا به ویروس فلج اطفال هیچ نوع علائمی ندارند و بسیاری از کسانی هم که بیماری‌شان آشکار می‌شود، تن‌ها علائم خفیفی مثل گلودرد، تب، دل‌درد یا حالت تهوع را نشان می‌دهند. علائم کمتر شایع این بیماری شامل سردرد، خشکی گردن، پشت یا پا‌ها است و کمتر از یک درصد از افرادی که فلج اطفال را می‌گیرند فلج می‌شوند.

شیوع فلج اطفال هنوز هم در آفریقا و خاورمیانه اتفاق می‌افتد. بنابراین، یک مسافر به راحتی می‌تواند فلج اطفال را به کشور‌های دیگر وارد کند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها