نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی با انتقاد از رویکرد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران، گفت: واشنگتن باید رویکرد منظم و سازنده تری از خود نشان دهد.
کد خبر: ۱۳۶۷۸۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف امروز در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام دیدار با سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین المللی در وین نوشت که مذاکرات وین درباره برجام به مدت ۲ ماه و نیم متوقف بوده است.

به اعتقاد وی، آمریکا در تلاش برای حفظ برخی از تحریم های ترامپ علیه ایران است.

این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه افزود: واشنگتن اگر واقعا متعهد به منع اشاعه هسته ای است باید رویکرد منظم و سازنده تری را از خود نشان دهد.

نماینده روسیه در وین پیش از این نیز از گفت‌وگو با «محمد رضا غائبی» همتای ایرانی خود درباره مسائل مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

ایران می گوید: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها