مدیر کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هویت جسد حسین عبدالباقی امروز با آزمایش ژنتیک تائید شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی نیز تأیید شد.

صادق جعفری چگنی اظهار داشت: پیش از این نیز جسد توسط خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان از طریق انگشت نگاری، هویت وی را تأیید کرده بود اما با توجه به اینکه آزمایش DNA یک از معتبرترین روش‌های تشحیص هویت افراد می‌باشد، جسد برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی تحویل و نتیجه آزمایش امروز اعلام شد.

وی ادامه داد: اجساد سایر جانباختگان حادثه نیز جهت بررسی و تأیید هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شد و اقدامات قانونی در این خصوص انجام شده است.

جعفری چگنی گفت: همچنین تیمی از پزشکان اداره پزشکی قانونی استان جهت پیگیری امور مصدومان حادثه بر بالین آن‌ها حاضر و اقدامات قانونی لازم را انجام دادند.

دادستان مرکز استان خوزستان تصریح کرد: با دستور بازپرس پرونده، هیئتی از کارشناسان رسمی متخصص در رشته‌های مختلف مرتبط با حادثه، روز گذشته به محل حادثه اعزام شدند و چنانچه در بررسی علل و عوامل حادثه، مقررات، دستورالعمل‌ها و ضوابط ایمنی ساختمان، افرادی مقصر یا دخیل شناخته شوند، با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

حامد نائیجی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور درباره نحوه شناسایی هویت جان‌باختگان در این حادثه و به طور کلی سوانح و حوادث دیگر، گفت: از جمله فعالیت‌های سازمان حضور در صحنه‌های حوادث و انجام اقدامات فنی و تخصصی جهت تشخیص هویت و تعیین علت مرگ است که در تمامی حوادث مختلفی که طی سال‌های گذشته داشته‌ایم این کار با سرعت و طبق موازین علمی صورت گرفته است. کار تشخیص هویت و همچنین تعیین علت فوت در حوادث بر اساس چارچوب‌های علمی و مراحل مشخص شده به انجام می‌رسد؛ در این حادثه نیز مانند سایر موارد این اقدامات صورت گرفته و یا در حال انجام است.

وی در پاسخ به مراحل شناسایی اجساد متذکر شد: در شناسایی هویت جان‌باختگان از معاینات ظاهری، جنسیت، علائم و نشانه‌های خاص روی بدن، مدارک همراه، انگشت نگاری، فرمول دندانی و سایر موارد قابل احصاء استفاده و تشخیص هویت صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته این مراحل در مورد اجساد متوفیان ساختمان متروپل صورت گرفت.

نائیجی یادآور شد: در موارد خاص برای قطعیت و اطمینان بیشتر از جسد نمونه‌ای جهت استخراج پروفایل ژنتیکی اخذ می‌شود تا با پروفایل‌های ژنتیکی استخراج شده از بستگان او مقایسه شود در واقع انجام آزمایشات ژنتیک جهت تعیین هویت، آخرین مرحله تعیین هویت اجساد است که این مهم در مورد جسد حسین عبدالباقی با آزمایش ژنتیک صورت گرفت و هویت وی تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها