سخنگوی اجرای قانون جدید چک خبر داد

تجهیز چک های تضمین شده به شناسه صیادی ۱۶ رقمی

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: بر اساس اصلاحیه اخیر قانون صدور چک، چک های تضمین شده باید از طریق سامانه صیاد صادر و مجهز به شناسه ۱۶ رقمی شوند.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلیزاده افزود: بنابراین بانک ها مکلف هستند در زمان صدور چک های تضمین شده، ثبت صدور این چک ها را در سامانه صیاد انجام و پس از آن تحویل متقاضی دهند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با بیان اینکه با شناسه دار شدن چک های تضمینی، امکان استعلام مشخصات این چک ها برای گیرندگان فراهم شده است، گفت: گیرندگان چک های تضمینی برای استعلام می توانند به تمام مبادی متصل به سامانه صیاد اعم از پیامک، خودپرداز، برنامک ها، اینترنت بانک و همراه بانک مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنند که چک به نفعشان ثبت شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت صدور چک های تضمین شده صرفا توسط بانک انجام می شود، افزود: امکان صدور چک های تضمین شده با شناسه ۱۶ رقمی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری برای بانکها فراهم شده و از نیمه خرداد به بعد چک های تضمین شده فاقد شناسه ۱۶ رقمی، امکان مبادله به صورت بین بانکی را نخواهند داشت و تسویه آنها صرفا از طریق بانک صادرکننده انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها