همزمان با سوم خرداد روز مقامت، ایثار و پیروزی؛ صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین- استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم سردار علی محمد اکبری ضمن خیرمقدم، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم بخصوص سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و 2441شهید استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری و شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت.

کارشناسان نظامی شرق و غرب به نحوی ارتش رژیم بعث صدام را مسلح و تجهیز کرده بودند که آزادسازی خرمشهر غیرممکن می نمود

در ابتداء مراسم سردار علی محمد اکبری با اشاره کوتاه به روند اجرای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با رمز یاعلی ابن ابیطالب علیه السلام، اظهار کرد: کارشناسان نظامی شرق و غرب به نحوی ارتش رژیم بعث صدام را مسلح و تجهیز کرده بودند که آزادسازی خرمشهر غیرممکن می نمود.

فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های انسانی است

وی فتح خرمشهر با 21 روز تلاش و مجاهدت رزمندگان اسلام را با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)  فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های انسانی است .

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون این مسئله که خرمشهرها در پیش است،  فتح خرمشهر را نمادی از پیروزی بزرگ و کار پیچیده دانست و تصریح کرد: امروز هم رزمندگان همیشه سرافراز نیروهای مسلح همچون دوران دفاع مقدس آمادگی دارند یک بار دیگر خرمشهرها را آزاد کنند.

سردار اکبری با اشاره به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب لشگر 14 امام حسین علیه السلام، لشگر 8نجف و لشگر 25 کربلا و ... حضور داشتند و شهید زال یوسف پور از فرماندهان گردان خط شکن و فاتحان خرمشهر بود که در اولین ساعات آزادسازی وارد این شهر شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری  83 شهید گرانقدر طی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر تقدیم کردند.

امروز همه باید رزمنده میدان اقتصادی باشیم

در این مراسم حضرت آیت الله محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: امروز خرمشهر ما خرمشهر اقتصادی است.

وی با اشاره به جسارت و شجاعت دولت در حرکت اصلاحات اقتصادی به نفع مردم علی رغم اظهار عجز دیگران برای انجام این کار بزرگ، تأکید کرد: امروز همه باید رزمنده میدان اقتصادی باشیم و همه تبعاتش را به جان بخریم و مشکلاتش را تحمل کنیم.

فتح خرمشهر اقتصادی را در گرو حضور همگان در میدان و جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، تحقق فتح خرمشهر اقتصادی را در گرو حضور همگان در میدان و جهاد تبیین دانست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و  با اشاره به حضور دشمنان در صحنه با استفاده از همه امکانات ازجمله رسانه ، اظهار کرد: چرا دشمن و رسانه های بیگانه باشند و رساتر از انقلابیون و خرمشهری ها باشند؟ چرا آنها سرنوشت ساز باشند و ما نظاره گر و ساکت؟ این خرمشهر اقتصادی ایجاد نمی کند.

وی بر ضرورت همراهی همگانی برای فتح خرمشهر اقتصادی تأکید کرد.

غلامعلی حیدری سودجانی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم با اشاره به وضعیت نابرابر امکانات و تجهیزات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: آن زمان در یک جنگ نابرابر قرار داشتیم و در برابر مردم ایران یک ائتلاف بین المللی شکل گرفته بود.

حیدری سودجانی افزود: شاهد عملیات روانی پیچیده مقابل ملت ایران بودیم و بیش از 50 کشور حمایت سیاسی، تبلیغاتی و تجهیزاتی از صدام داشتند و هرکاری می توانستند انجام دادند و کم نگذاشتند.

وی گفت: عملیات روانی دشمن برای تضعیف روحیه مردم انجام می شد و به جرم حمایت مردم از رزمندگان اسلام، شهرهای ما را موشک باران و بمباران می کردند و روش های غیرمتعارف استفاده می شد که در دنیا محکوم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده ناجوانمردانه رژیم بعث عراق از بمب های خوشه ای و شیمیایی در دوارن دفاع مقدس را یادآوری کرد و افزود: منافقین و نفوذی های داخلی نیز با اقدام به ترور بیش از 17هزار نفر از مردم و مسئولین کشور را به شهادت رساندند.

وی گفت آزادی خرمشهر واقعا نگینی بود و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود؛ هرچند برخی افراد بی بصیرت به جای کمک به رزمندگان برای آزادسازی شهرها و روستاها و نقاط تصرف شده توسط دشمن بعثی، خائنانه بیانیه می دادند و آب به آسیاب دشمن می ریختند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین و نق زدن های افراد بی بصیرت را از مشکلات دوران فتح خرمشهر برشمرد و گفت: اینها در شرایطی بود که مردم بابصیرت ایران ایستادند و فرزندان و جگرگوشه های خود را برای کمک به نیروهای مسلح گسیل داشتند و با حضور یکپارچه مردم در صحنه، پیروزی و فتح را خداوند ارمغان داد.

حیدری سودجانی، نبرد رزمندگان در عمق 20-30کیلومتری برای آزادسازی خرمشهر را یادآوری کرد و گفت: مراحل مختلف عملیات بیت المقدس با توکل رزمندگان به خداوند متعال انجام شد و هرسال این پیروزی بزرگ را گرامی می داریم و حضرت آقا با اشاره به این نماد پیروزی بزرگ فرمودند خرمشهرها در پیش داریم.

وی گفت: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر با مجاهدت، تلاش، وحدت و انسجام، برادری و عبور از نفاق و دورویی ها اتفاق افتاد و امروز در سالروز آزادی خرمشهر و سوم خرداد جمع شده ایم تا یاد کنیم از آن روزهای بزرگ و گرامی بداریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تصمیم مسئولان کشور و مایه گذاشتن  رئیس جمهور مکتبی از آبروی خود برای اصلاحات اقتصادی و مردمی سازی یارانه ها، گفت: یک عده خاصی از یارانه ها بهره می بردند و هر روز سرمایه دار غنی تر و مستضعف فقیرتر می شد؛ لذا دولت این ریسک بزرگ را در سال اول دولت انجام داد زیرا به فکر محبوبیت نیست؛ بلکه می خواهد اقتصاد را نجات دهد و به مردم خدمت کند.

وی از قاچاق کالاهای یارانه ای به کشورهای همسایه خبرداد و گفت: باید شکاف طبقاتی کم و زمینه برای تکمیل زیرساخت های کشور فراهم می شد؛ لذا با همدلی و انسجام باید این گام بزرگ را برداریم.

حیدری، آتش تهیه دشمن و تمرکزش بر اقدامات دولت را نشانه درستی این کار دانست و گفت: برخی در داخل بیانیه به نفع دشمن می دهند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با این مضمون که خرمشهرها در پیش داریم، اظهار کرد: آزادی خرمشهر یک شبه اتفاق نیفتاد بلکه با مجاهدت حاصل شد.

حیدری آثار آزادسازی خرمشهر را برشمرد و شکل گیری جبهه مقاومت، وحدت و همدلی، تحمل سختی ها و تبیین را از پیام های عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان از صبر و متانت مردم ولایتمدار، وفادار و شجاع استان چهارمحال و بختیاری که فرصت سوء استفاده ی دشمن از فضای غبارآلود را ندادند.

تجلیل از سه خانواده شهید و 3 رزمنده یادگار عملیات بیت المقدس

گفتنی است؛ تجلیل از سه خانواده شهید و 3 رزمنده یادگار عملیات بیت المقدس به نیابت از خانواده های شهدا ایثارگران و جانبازان آزادسازی خرمشهر قهرمان در پایان این مراسم انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها