رییس جمهور کشورمان و سلطان عمان در گفتگو با یکدیگر با اشاره به اراده جدی دو کشور برای گسترش روابط و تعاملات، تأکید کردند «حجم مناسبات تجاری تهران و مسقط متناسب با سطح روابط سیاسی و ظرفیت‌های دو طرف نیست و باید برای ارتقای سطح این روابط تلاش کرد».
کد خبر: ۱۳۶۷۴۸۴
به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در دیدار «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان در قصر العلم با گرامیداشت یاد سلطان قابوس و آرزوی غفران الهی برای وی، تأکید کرد: عمان کشور دوست، برادر و همسایه ماست و دست برادران عمانی را به گرمی می‌فشاریم.

رئیس جمهور با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع برای توسعه روابط بین تهران- مسقط افزود: اراده دو دولت برای توسعه و احیای روابط بسیار مهم است و برای تحقق این اراده باید با تنظیم برنامه جامع، چشم انداز آینده را ترسیم کرد.

آیت‌الله رئیسی اقدامات کارگروه‌های فعال بین دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد و اظهار داشت: برخی موضوعات فیمابین امکان حصول نتیجه در مدتی کوتاه را دارند و بعضی هم مانند مسائل حوزه انرژی زمان بیشتری می‌طلبند.

وی با بیان اینکه ما عمان را بعنوان دوست صادق و معتبر می‌شناسیم، افزود: اعتماد سیاسی متقابل امروز وارد مرحله جدیدی شد.

رئیس جمهور به سفر هیات تجار ایرانی و نیز نشست‌های وزرای نفت و راه و شهرسازی کشورمان در روز‌های گذشته در مسقط اشاره و تاکید کرد: این نشست‌ها و دیدار‌ها مفید است، اما نباید در همین حد باقی بماند و باید دستورالعمل‌های اجرایی و نقشه راه آینده آن‌ها ترسیم شود.

سلطان عمان: دست دوستی خود را به سمت کشور همسایه و برادر ایران دراز می‌کنیم

سلطان عمان هم در ابتدای این دیدار با ابراز شادمانی از میزبانی رئیس‌جمهوری‌اسلامی‌ایران در مسقط، به روابط حسنه دو کشور در طول تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: دست دوستی خود را به سمت کشور همسایه و برادر ایران دراز می‌کنیم.

«هیثم بن طارق آل سعید» با بیان اینکه حجم روابط تجاری دو کشور متناسب با سطح روابط سیاسی تهران - مسقط نیست، افزود: برای ارتقای این تبادلات نیازمند برنامه‌ریزی و تفاهمات جدید هستیم.

سلطان عمان با اشاره به فعالیت مناسب و جلسات مداوم کارگروه‌های تخصصی بین دو کشور، اظهار داشت: برخی تفاهمات گذشته نیاز به تمدید دارند و در برخی موضوعات هم باید برنامه ریزی جدید کرد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها