دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه :

تأخیر در افزایش حقوق بازنشستگان باعث فشار بیشتر به این قشر می‌شود

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: تأخیر در تصویب نهایی و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شرایط تورمی شدید باعث فشار بیشتر به این قشر می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۴۰۶

به گزارش جام جم آنلاین ساوه و زرندیه : داود میرزایی  اظهار کرد: تأخیر در تصویب نهایی و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شرایط تورمی شدید باعث فشار بیشتر به این قشر می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود هرچه زودتر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان پس از گذشت دو ماه از سال جاری، ابلاغ و اجرایی شود تا بخشی از دردهای این قشر از جامعه تسکین و نگرانی‌های آنان کاهش یابد.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: هرچند این افزایش حقوق و مستمری بخش کوچکی از هزینه‌های درمان و بیمه تکمیلی، گرانی دارو، مسکن و ... را شامل می‌شود.

میرزایی با اشاره به این‌که پس از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و مدنظر قرار دادن افزایش ۲۵ درصدی همسان‌سازی حقوق آنان از سوی هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و ارسال آن به هیأت دولت برای تصویب نهایی بیان کرد: هنوز این مصوبه تصویب نشده که باید علت آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: اکنون با گذشت دو ماه از سال جدید و افزایش دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار برای شاغلین تأمین اجتماعی و نیز افزایش حقوق مستمری‌بگیران کشوری و لشگری، در این میان تنها تکلیف بازنشستگان کارگری مشخص نیست که این خود جای تأسف دارد.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته با عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، آنان از حقوق حقه خود محروم کرده‌اند، آن‌هم از حقوقی که طی ۳۰ سال، با کسر مبالغی از دستمزد و در قالب حق بیمه در این سازمان به امانت گذاشته‌اند.

میرزایی با اشاره به این‌که افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران هزینه‌ای برای دولت ندارد و از سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی خصوصی و سرمایه بین النسلی است و دولت هیچ نقشی ندارد.

وی اظهار کرد: بهتر است مصوبه اجرای حقوق این قشر از جامعه زودتر اجرایی شود تا صدای اعتراض آنان از کف خیابان شنیده نشود.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ادامه داد: حقوق بازنشستگان بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی می‌بایست به‌تبع مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، افزایش یابد و این کار باید در کمترین فرصت اداری صورت می‌گرفت اما هنوز به پایان دومین ماه سال جدید رسیده‌ایم با این حال هنوز اقدام عملی دیده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها